فعالان صنعت و کشاورزی اردبیل تشنه مهارت‌آموزی هستند
17 مرداد 1400 - 14:57
شناسه : 14858
1

علنی به نقل از ایسنا /اردبیل معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: فعالان بخش صنعت و کشاورزی در اردبیل تشنه مهارت‌آموزی و ارائه آموزش‌های حرفه‌ای هستند. ارژنگ عزیزی 17 مراد در جلسه شورای هماهنگی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل که با حضور معاون وزیر کار برگزار شد، اظهار کرد: سرعت کسب و […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /اردبیل معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: فعالان بخش صنعت و کشاورزی در اردبیل تشنه مهارت‌آموزی و ارائه آموزش‌های حرفه‌ای هستند.

ارژنگ عزیزی 17 مراد در جلسه شورای هماهنگی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل که با حضور معاون وزیر کار برگزار شد، اظهار کرد: سرعت کسب و کارهای جدید نیازمند توسعه برنامه‌های آموزشی و مهارتی است به طوری که ما در استان اردبیل در ارائه این آموزش‌ها متناسب با تغییرات و تحولات بازار کار با نقصان و کمبودهایی روبه‌رو هستیم.
وی ضرورت توانمندسازی نیروی انسانی را با ارائه آموزش‌های مهارتی یادآور شد و تصریح کرد: باید از ظرفیت فنی و حرفه‌ای در این حوزه استفاده کنیم چرا که در استان اردبیل بالاترین اشتغال مربوط به بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری است که با خلأ ارتقا مهارت و آموزش‌های حرفه‌ای مواجه هستیم.
معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در بخش کشاورزی کشت و صنعت مغان یک ظرفیت بی‌نظیر است اما نیروی انسانی فعال در آن گاه عاجز از انجام امور کشت و زرع و حوزه باغبانی است در حالی که باید به تناسب توسعه کشت و صنعت مغان نیروی انسانی ماهر و توانمندی نیز پرورش پیدا کند.
عزیزی حلقه مفقوده در مسیر توسعه نیروی انسانی را آموزش اعلام کرد و افزود: بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای در استان اردبیل در یک‌هزار و 600 هکتار در مغان در حال احداث است اما تاکنون برای نیروی انسانی این مجموعه که باید از مهارت و آموزش کافی بهره‌مند باشند، تدبیری اندیشیده نشده است.
وی به تحولات صنعتی در استان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: این استان در تولید روکش ملامینه،‌ شیرآلات بهداشتی، ام.دی.اف، لاستیک و صنایع دارویی جز استان‌های موفق با تولید 30 تا 50 درصد نیاز کشور است اما آموزش‌های مهارتی برای نیروی انسانی آنها مورد توجه قرار نگرفته و در یک غفلت واقعی به سر می‌بریم.
عزیزی بازدید رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای را از کارخانه کامیون‌سازی و بنگاه عظیم اقتصادی کشت و صنعت یادآور شد و خاطر نشان کرد:‌ بیشترین تاکید ما در این بازدیدها بر تقویت و توسعه برنامه‌های آموزشی مهارتی و فنی و حرفه‌ای بوده است.
معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل اضافه کرد: در حوزه گردشگری نیز ما در سرعین ظرفیت‌های بی‌نظیری را داریم اما خدمات ارائه شده در هتل‌ها با استفاده از نیروی انسانی فاقد مهارت انجام می‌شود در حالی که در یک وسعت کار باید نیروی انسانی ماهر و آموزش‌دیده وارد این بخش شود.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.