عون: رسیدگی به اختلافات پیش آمده با عربستان در سطوح مختلف در جریان است
11 آبان 1400 - 20:02
شناسه : 35020
0

رئیس جمهوری لبنان با اشاره به تنش‌آفرینی ریاض در پی اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره یمن، اعلام کرد که رسیدگی به اختلافات پیش آمده با عربستان سعودی و تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس در سطوح مختلف ادامه دارد. به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان روز سه‌شنبه در سخنانی […]

پ
پ

رئیس جمهوری لبنان با اشاره به تنش‌آفرینی ریاض در پی اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره یمن، اعلام کرد که رسیدگی به اختلافات پیش آمده با عربستان سعودی و تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس در سطوح مختلف ادامه دارد.

به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان روز سه‌شنبه در سخنانی اظهار کرد که رسیدگی به مناقشه‌ بوجود آمده با عربستان سعودی و تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس در سطوح مختلف ادامه دارد و امیدوار است دو طرف به راه‌حل‌های مناسب دست یابند.
عون در دیدار با «ایزابل سانتوزن» رئیس هیئت پارلمان اروپا در برقراری روابط با کشورهای خاورمیانه تأکید کرد که «انتخابات پارلمانی مطابق با احکام قانون اساسی در موعد مقرر خود در فصل بهار برگزار می‌شود و تدارکات برای برگزاری به موقع انتخابات پارلمانی در فضای آزادی و شفافیت در حال انجام است».
وی در جریان گفت‌وگو با اعضای هیئت پارلمانی اروپا تأکید کرد که بحران‌های رخ داده در لبنان عواقب منفی روی اقتصاد و توانایی این کشور برای انجام تعهداتش داشته است، علاوه بر این لبنان در نتیجه جنگ سوریه و سیل یک میلیون و ۸۵۰ هزار آواره به لبنان و همچنین تبعات اپیدمی «کرونا» و انفجار بندر بیروت، و تنش‌های کنونی بیروت و کشورهای حوزه خلیج فارس، باعث شده که این کشور در معرض محاصره اقتصادی و تجاری قرار بگیرد.
رئیس جمهوری لبنان گفت: رسیدگی به اختلافات پیش آمده با عربستان سعودی و تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس در سطوح مختلف ادامه دارد و امیدواریم به راه حل‌های مناسب دست یابیم.
وی اظهار کرد که دولت در حال آماده سازی روند مذاکره با صندوق بین‌المللی پول در مورد طرح بهبود اقتصادی است که به بازسازی اقتصاد ملی بر مبنای تولید و همچنین تحقق اصلاحات مورد نظر لبنان و جامعه بین‌المللی کمک می‌کند.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.