صنایع بزرگ می‌توانند رفع بخشی از نیازهای خود را به مشاغل خانگی بسپارند
21 مرداد 1400 - 13:00
شناسه : 16465
3

علنی به نقل از ایسنا /البرز مسئول مرکز مشاوره و آموزش مشاغل خانگی البرز گفت: بسیاری از صنایع بزرگ هنوز به ظرفیت مشاغل خانگی پی نبرده‌اند، آنها می‌توانند با برون‌سپاری خدمات تولیدی مثل بسته‌بندی محصولات، روند توسعه مشاغل خانگی را توسعه بدهند اما متاسفانه هنوز این آگاهی و اعتماد ایجاد نشده است. آرش میرزایی در […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /البرز مسئول مرکز مشاوره و آموزش مشاغل خانگی البرز گفت: بسیاری از صنایع بزرگ هنوز به ظرفیت مشاغل خانگی پی نبرده‌اند، آنها می‌توانند با برون‌سپاری خدمات تولیدی مثل بسته‌بندی محصولات، روند توسعه مشاغل خانگی را توسعه بدهند اما متاسفانه هنوز این آگاهی و اعتماد ایجاد نشده است.

آرش میرزایی در گفت و گو با علنی به نقل از ایسنا ، گفت: وقتی ماجرای شکل‌گیری طرح توسعه مشاغل خانگی مطرح شد جهاددانشگاهی استان به فکر ایجاد یک مرکز مشاوره برای فعالین این حوزه افتاد.

وی با اشاره به اینکه این مرکز در حال حاضر در بازارچه مشاغل خانگی استان فعال است و متقاضیان می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای و آموزشی آن بهره‌مند شوند، افزود: باتوجه به اینکه صنایع بزرگ به واسطه درآمد بالا می توانند از مشاوره های مختلف  بهره بگیرند ما شرایطی را ایجاد کردیم که مشاغل خرد و کوچک از جمله مشاغل خانگی که نیازمند مشاوره بیشتر برای توسعه کسب و کارشان هستند از امکانات این مجموعه استفاده کنند تا مسیر رونق فعالیتشان هموارتر شود.

میرزایی تصریح کرد: ما در این مرکز در سه سطح کار می کنیم در ابتدا مهارت‌های فردی متقاضیان بررسی می‌شود، سپس ایده و نحوه کسب و کارشان و اینکه آیا کاری که می‌خواهند انجام دهند ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا نه؟ و درنهایت امکان‌سنجی اقتصادی و کشش بازار و محیطی که می‌خواهند در آن فعالیت کنند بررسی می‌شود و بعد  از این مراحل ما به متقاضیان اعلام می کنیم که آیا توانایی انجام کار دارند یا خیر؟ در واقع ما یک نگرش واقع‌بینانه و منطقی پیش‌روی افراد می‌گذاریم تا بی‌گدار به آب نزنند چون سوای تحمیل بار مالی پس از شکست در یک کسب و کار، اثرات منفی روحی – روانی بسیاری برای فرد به وجود می‌آید که ما با مشاوره و ارائه راهکار از شکل‌گیری این مشکلات جلوگیری می‌کنیم.

مسئول مرکز مشاوره و آموزش مشاغل خانگی البرز تصریح کرد: ما درحال حاضر به ۱۰۵ پیشران مشاغل خانگی در این مرکز خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کنیم و آنها می‌توانند علاوه بر مشاوره از خدماتی چون طراحی لگو و عکاسی برای محصولات، تبلیغات در فضای مجازی، تولید محتوا در فضای مجازی و… با قیمتی بسیار کمتر از از بازار بهره‌مند شوند.

وی با تاکید براینکه هدف مرکز مشاوره و آموزش مشاغل خانگی تهسیل‌گری است و فعالیت‌ها براساس انتفاع مالی در این مجموعه انجام نمی‌شود، گفت: ما می‌خواهیم این مرکز را به بازوی اجرایی توانمند برای مشاغل خانگی تبدیل کنیم.

این مسئول در ادامه به مشکلات این حوزه اشاره کرد و گفت: ما دراین مرکز به متقاضیان درحوزه‌های مختلف مشاوره و آموزش می‌دهیم، آنها را برای ورود به بازار کار آماده و مراکزی را که خریدار محصول یا خدماتشان هستند را معرفی می‌کنیم. علاوه برآن در بازارچه مشاغل خانگی امکانی را فراهم کردیم که هرکدام به صورت سالانه یا  هفتگی نمایشگاهی برای ارائه محصولاتشان داشته باشند. با همه این خدماتی که ارائه می شود بسیاری از فعالان مشاغل خانگی توقع دارند که ما از صفر تا صد کار آنها را به عهده بگیریم و حتی فروش محصولاتشان هم توسط این مرکز انجام شود.

میرزایی اضافه کرد: فعالان این حوزه باید بدانند که مرکز مشاوره و آموزش مشاغل خانگی وظیفه تسهیل‌گری امور را برعهده دارد و برای فروش محصولات و خدمات که دیگر نمی‌تواند به جای تولیدکننده با خریدار صحبت کند.

مسئول مرکز مشاوره و آموزش مشاغل خانگی البرز در پایان گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم این است که بسیاری از صنایع بزرگ هنوز به ظرفیت مشاغل خانگی پی نبرده‌اند، آنها می‌توانند با برون‌سپاری خدمات تولیدی مثل بسته‌بندی محصولات، روند توسعه مشاغل خانگی را توسعه بدهند اما متاسفانه هنوز این آگاهی و اعتماد ایجاد نشده است. مسئله دوم هم این است که اکثر صاحبان مشاغل خانگی به توانایی‌هایشان اعتماد ندارند و کسب وکارشان را به عنوان شغل نمی‌بینند و اکثرا موقتی به دنبال فعالیت در این حوزه هستند در صورتی که  اگر این باور در آنها ایجاد شود که می‌توانند قطعا با حمایت‌های ایجاد شده نه تنها رشد می‌کنند بلکه در بازه زمانی کوتاهی از مشاغل خانگی به مشاغل خرد تبدیل می‌شوند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.