شباهت بسيار به روز رستاخيز
02 اردیبهشت 1402 - 13:30
شناسه : 59777
3

شباهت بسيار به روز رستاخيز جامعه منتظر امام صادق عليه‌السلام می‌فرمایند: اميرالمؤمنين على بن ابى‌طالب عليه‌السلام در روز فطر خطبه ايراد كرد و فرمود: اى مردم! همانا اين روزِ شما، روزى است كه در آن نيكوكاران پاداش مى‌يابند و هرزه‌كاران زيان مى‌بينند و شباهت بسيارى به روز رستاخيز شما دارد. پس، با بيرون آمدن از […]

پ
پ

شباهت بسيار به روز رستاخيز

جامعه منتظر

IMG_20230422_095718_666

امام صادق عليه‌السلام می‌فرمایند:
اميرالمؤمنين على بن ابى‌طالب عليه‌السلام در روز فطر خطبه ايراد كرد و فرمود: اى مردم! همانا اين روزِ شما، روزى است كه در آن نيكوكاران پاداش مى‌يابند و هرزه‌كاران زيان مى‌بينند و شباهت بسيارى به روز رستاخيز شما دارد. پس، با بيرون آمدن از خانه‌هاى خود به سوى مصلّايتان، به ياد آن روزى افتيد كه از گورهايتان به سوى پروردگارتان بيرون مى‌آييد و از ايستادن در مصلّايتان، به ياد آن روزى افتيد كه در پيشگاه پروردگارتان مى‌ايستيد و از بازگشتن به سوى خانه‌هايتان، آن روزى را ياد آوريد كه به خانه‌هاى خود در بهشت باز مى‌گرديد!

اى بندگان خدا! كمترين چيزى كه براى مردان و زنان روزه‌گير مى‌باشد، اين است كه در روز آخر ماه رمضان، فرشته‌اى آنان را ندا مى‌دهد: بشارت بادا بر شما اى بندگان خدا! كه خداوند، گناهان گذشته شما را بخشود. پس مواظب باشيد كه از اين پس چه مى‌كنيد!
تنبيه‌الخواطر و نزهة‌النواظر, ج2, ص157

🌸 عید سعید فطر عید بندگی خداوند متعال و حلول ماه شوال را محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و شما عاشقان و منتظران تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.

ا.یوسفی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.