ساخت و بازسازی تعداد ۳۵۰قطعه مختلف نیروگاهی به دست متخصصان نیروگاه مشهد 
14 آبان 1400 - 13:56
شناسه : 35665
0

علنی به نقل از ایسنا /خراسان رضوی مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق مشهد گفت: متخصصان این نیروگاه با اتکا به دانش و تخصص خود، قطعات مورد نیاز واحدهای بخاری و گازی نیروگاه مشهد را برای حفظ پایداری تولید ساخته یا بازسازی نموده‌اند. مجموع قطعات ساخته و بازسازی شده در هفت ماه نخست امسال به تعداد ۳۵۰ […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /خراسان رضوی مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق مشهد گفت: متخصصان این نیروگاه با اتکا به دانش و تخصص خود، قطعات مورد نیاز واحدهای بخاری و گازی نیروگاه مشهد را برای حفظ پایداری تولید ساخته یا بازسازی نموده‌اند. مجموع قطعات ساخته و بازسازی شده در هفت ماه نخست امسال به تعداد ۳۵۰ قطعه رسیده است.

امیر طالبی طرقبه در تشریح فعالیت‌های متخصصان این نیروگاه اظهار کرد: کارکنان اداره تجهیزات کمکی با ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات به کار رفته در واحدهای بخاری اشکودا و الین، گازی BBC و آلستوم و واحد تصفیه آب نیروگاه، نقشی مهم و حیاتی در تعمیرات و بهره‌برداری از واحدهای نیروگاه و حفظ آمادگی تولید داشته‌اند.
وی افزود: دستاوردهای ساخت داخل در نیروگاه مشهد از ابتداء سال ۱۴۰۰ شامل ؛ ساخت و بازسازی سوپاپ کنترل والو توربین اشکودا ،ساخت پایه‌های الکتروموتور برج های خنک کننده، ساخت و بازسازی الکترو موتور و فلانچ پمپ آب ژاول، ساخت بوش محور و پوسته گیربکس لانگشتروم، ساخت و تراشکاری و دنده زنی محور همزن شیرآهک واحد تصفیه آب، بازسازی کامل والو کنترل سطح هیترهای فشار قوی واحد اشکودا، ساخت فلانچ و ساخت فدا شونده پمپ تغذیه، بازسازی شعله پخش کن مشعل های واحدهای اشکودا، ماشین کاری پره‌های توربین واحد گازی، بازسازی ۴ نمونه زیست والو واحد تصفیه آب، بازسازی کویل‌های گرمکن فشار قوی واحد بخاری، ساخت و بازسازی سوپاپ و محل آببندی والو مینیمم فلوی پمپ تعذیه، بازسازی کلاپ یک طرفه دیسشارژ پمپ تغذیه، ساخت انواع پیچ‌های آلیاژی و ساده، ساخت انواع واشرهای آب‌بندی مسی، بازسازی پوسته والوهای کنترلی واحدهای بخار، بازسازی سگمنت های ثابت واحد گازی و …. تنها بخشی  از قطعات و تجهیزاتی است که متخصصان این نیروگاه با اتکا به دانش و ظرفیت‌های موجود توانسته اند به انجام برسانند.
مدیر عامل نیروگاه مشهد تصریح کرد: صنعت نیروگاهی کشور در سال‌های اخیر با تکیه بر تلاش‌های  بی وقفه متخصصان، کارشناسان و مدیران توانمند خود با وجود تحریم‌ها، هزینه‌های بالای تامین قطعات و قیمت پائین خرید برق از نیروگاه‌ها، روندی پایدار و مستمر در تامین انرژی الکتریکی و خدمت‌رسانی به مردم و تامین برق مورد نیاز بخش های اقتصادی و تولیدی کشور داشته است و در این زمینه به موفقیت های کم نظیر و ارزشمندی دست یافته، که یکی از مهمترین آن ها بهره مندی از دانش متخصصان خود در زمینه ساخت قطعات مورد نیاز نیروگاهی بوده است.
طالبی طرقبه بیان کرد: نیروگاه مشهد با بیش از نیم قرن سابقه تولید مستمر برق، در طی سالهای اخیر با رویکرد ساخت و بازسازی قطعات مختلف در داخل نیروگاه، سعی در کاهش هزینه‌های بهره‌برداری و حفظ پایداری تولید نیروگاه داشته است.
به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق مشهد، وی افزود: نیروگاه مشهد با ۷ واحد تولیدی و توان نامی ۳۲۸ مگاوات ، تامین کننده  بخش عمده برق مورد نیاز شهر مشهد، زائرین و مجاورین حرم ثامن الائمه حضرت امام رضا (ع) است.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.