در هم شکستن هیمنه ابرقدرت غرب از دستاوردهای ۱۳ آبان است
13 آبان 1400 - 0:40
شناسه : 35310
1

علنی به نقل از ایسنا/لرستان مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه‌های آزاد لرستان گفت: در هم شکستن هیمنه ابرقدرت غرب از دستاوردهای ۱۳ آبان است. علی فتح الهی در جمع اساتید و کارکنان واحد خرم‌آباد امروز ۱۲ آبان‌ماه به مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان ماه درباره روز مبارزه با استکبار جهانی، با گرامی داشت یاد و خاطرۀ […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا/لرستان مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه‌های آزاد لرستان گفت: در هم شکستن هیمنه ابرقدرت غرب از دستاوردهای ۱۳ آبان است.

علی فتح الهی در جمع اساتید و کارکنان واحد خرم‌آباد امروز ۱۲ آبان‌ماه به مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان ماه درباره روز مبارزه با استکبار جهانی، با گرامی داشت یاد و خاطرۀ شهدای دانش‌آموز و دانشجو، این روز بزرگ را یادآور سه چهرۀ نفرت‌آمیز از آمریکا جهانخوار دانست که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی و در تاریخ ایران معاصر به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.
وی ۱۳ آبان ماه ۱۳۴۳ را سرآغاز هجرت سرنوشت‌ساز امام خمینی (ره) دانست و تصریح کرد: اعتراض امام راحل به تصویب لایحۀ ننگین کاپیتولاسیون یا حق کنسولی اتباع بیگانه انگیزۀ اصلی رژیم پهلوی برای دستگیری شبانه رهبری قیام یعنی امام خمینی در قم و انتقال به تهران و سپس تبعید به ترکیه بود.
رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی لرستان سرآغاز و تاریخچۀ این حق نامشروع کاپیتولاسیون برای اتباع روسیه را ناشی از ضعف قاجاریه در طی معاهده ترکمانچای دانست که در سال ۱۳۰۶ تحت فشار عمومی و فضای حاکم بر روابط بین‌الملل بعد از جنگ جهانی اول این حق ظالمانه لغو شد؛ اما متأسفانه بعد از سه دهه در کابینه اسدالله علم و در دورۀ پهلوی دوم این حق نامشروع برای برخی از کشورهای استکباری به‌ویژه آمریکا تصویب و احیاء شد و به رسمیت هم شناخته شد.
فتح الهی ضمن اشاره به معنای مفهومی واژۀ استکبار از منظر قرآن آن را خُلقی ناپسند و صفتی رذیله خواند و خاطرنشان کرد: قرآن شیطان را در زمرۀ مستکبران برمی‌شمرد و امام علی (ع) شیطان را سرسلسلۀ مستکبرین دانسته است، لذا هرگونه خوی خودبرتربینی و خودبزرگ بینی در فرد و جامعه رفتاری شیطانی تلقی می‌شود.
وی با اشاره به هجوم وحشیانه مأموران شاه و کشتار بی‌رحمانه دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در تجمع تاریخی آنان در دانشگاه تهران، شهادت دانش آموزان مبارز را صفحه نوینی در تاریخ انقلاب اسلامی و نقطه عطفی برای حضور فعلانه مشارکت همه اقشار مختلف در صفوف مبارزه با طاغوت خواند.
این استاد دانشگاه حادثۀ تسخیر لانۀ جاسوسی آمریکا را نیز در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام در دانشگاه‌های مختلف تهران و کشف مدارک دخالت و جاسوسی آمریکایی‌ها را فصل دیگری از تقابل ایران و استکبار جهانی دانست که امام راحل (ره) آن را انقلاب دوم و حتی بزرگ‌تر از انقلاب اول تلقی کرد.
فتح الهی اضافه کرد: بدون تردید، تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت سرافراز ایران در ادامۀ و تلافی همین ضربات مهلکی است که نام سلطه از ملت هوشیار ایران خورده است.
وی بیان کرد: بنابراین، روز ۱۳ آبان ماه در تاریخ انقلاب اسلامی درس‌های فراوانی برای همگان داشته است. در هم شکستن هیمنه ابرقدرت غرب و نشان دادن این نکته توسط ملت ایران که دیوار ستم، شکستنی است از جمله دستاوردهای این روز بزرگ بوده است.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.