درخواست حاجات دنیوی از امام‌زادگان
18 مرداد 1403 - 19:43
شناسه : 71908
9

درخواست حاجات دنیوی از امام‌زادگان آیت‌الله شاه‌آبادی (استاد عرفان امام خمینی): حاجات دنیوی را از امام‌زادگان واجب‌التعظیم و اولیای الهی بخواهید نه از اهل‌بیت (ع) 🔻مرحوم آیةالله حاج آقا نصرالله شاه‌آبادی: مرحوم والد می‌فرمودند حاجات دنیوی را از «اولیاء جزء» طلب كنید اولی است از اینکه این امور را از «ولیّ مطلق» بخواهید. مرحوم امام […]

پ
پ

درخواست حاجات دنیوی از امام‌زادگان

IMG_20240808_182602_763d5DIgkn

آیت‌الله شاه‌آبادی (استاد عرفان امام خمینی): حاجات دنیوی را از امام‌زادگان واجب‌التعظیم و اولیای الهی بخواهید نه از اهل‌بیت (ع)

🔻مرحوم آیةالله حاج آقا نصرالله شاه‌آبادی: مرحوم والد می‌فرمودند حاجات دنیوی را از «اولیاء جزء» طلب كنید اولی است از اینکه این امور را از «ولیّ مطلق» بخواهید. مرحوم امام در كتاب تعلیقه بر شرح فصوص و مصباح‌الانس، نقل می‌كنند:
🔸قال شيخنا العارف الكامل (دام ظلّه العالى) إنّ التّمسّك و التّوكّل بالأولياء الجزء في الحاجات و خصوصاً الحاجات الدّنيويّة اولى من الوليّ المطلق. (تعليقات على شرح «فصوص الحكم» و «مصباح الأنس»، ص۱۳۴)
🔹مراد از «ولیّ مطلق»، اهل‌بیت (ع) و مراد از «اولیاء جزء» امثال امامزادگان واجب التعظیم و عالمان دینند كه مقام معصومین را ندارند اما در درجات بالای كمالند.
* علت هم این است كه «ولیّ مطلق»، مُطّلع بر جمیع مصالح و مفاسد است و لذا امری را كه خلاف مصلحت باشد، برآورده نمی‌كند. اما اگر همین امر را از «اولیاء جزء» بخواهیم، آنها از ولیّ مطلق، حاجت ما را طلب می‌كنند و واسطه می‌شوند و به جهت آبرویی كه این اولیاء‌الله نزد اهل‌بیت (ع) دارند، همین تقاضای آنان از اهل‌بیت ممكن است در اصل حكمت و مصلحت دخیل باشد.
📚 حدیث نصر، ص ۱۹۴ _ ۱۹۴

ا.یوسفی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.