درخواست النهضه تونس برای تحقیق درباره جاسوسی عربستان از الغنوشی
18 مرداد 1400 - 10:34
شناسه : 15208
1

جنبش النهضه تونس خواستار تحقیق دولت این کشور درباره جاسوسی عربستان از رئیس پارلمان و رئیس این جنبش با بدافزار اسرائیلی پگاسوس شد. به گزارش علنی به نقل از ایسنا، به نقل از رویترز، جنبش النهضه تونس در بیانیه‌ای به دنبال افشای جاسوسی عربستان از راشد الغنوشی رئیس پارلمان تونس و رئیس این جنبش با […]

پ
پ

جنبش النهضه تونس خواستار تحقیق دولت این کشور درباره جاسوسی عربستان از رئیس پارلمان و رئیس این جنبش با بدافزار اسرائیلی پگاسوس شد.
به گزارش علنی به نقل از ایسنا، به نقل از رویترز، جنبش النهضه تونس در بیانیه‌ای به دنبال افشای جاسوسی عربستان از راشد الغنوشی رئیس پارلمان تونس و رئیس این جنبش با بدافزار اسرائیلی پگاسوس این اقدام را محکوم کرد و آن را تجاوز به تونس و حاکمیت آن توصیف کرد.
جنبش النهضه در ادامه از مقامات رسمی و در راس آنها ریاست جمهوری و وزیر خارجه تونس خواست که در این باره تحقیق کرده و موضع رسمی مناسبی را در قبال این تجاوز خارجی اتخاذ کنند.
این جنبش در ادامه نسبت به انجام چنین اقدامی توسط یک کشور عربی که مخالف قوانین بین‌المللی است، ابراز تاسف کرد.
این بیانیه پس از آن صادر شد که وب سایت انگلیسی میدل ایست آی فاش کرد؛ عربستان سعودی با استفاده از نرام‌افزار جاسوسی پگاسوس،  راشد الغنوشی را مورد هدف قرار داده است.
شماره الغنوشی یکی از ۵۰ هزار شماره‌ای است که در لیستی که توسط سازمان‌های غیردولتی تحقیقی سازمان عفو بین‌الملل به دست آمده ، وجود دارد و تصور می‌شود که شماره وی شامل شماره تلفن‌هایی است که از سال ۲۰۱۶ توسط شرکت جاسوسی اسرائیل مورد هدف قرار گرفته است.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.