حماس: توافقنامه آنروا با آمریکا برای ازسرگیری حمایت مالی “فاجعه‌” است
31 مرداد 1400 - 11:57
شناسه : 20566
3

جنبش حماس توافقنامه امضا شده میان آنروا و آمریکا برای ازسرگیری حمایت مالی واشنگتن از این نهاد بین المللی را “فاجعه‌” خواند. به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، به نقل از خبرگزاری “سما” فلسطین، باسم نعیم، از رهبران جنبش حماس اظهار کرد: توافقنامه‌ای که آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) با هدف ازسرگیری […]

پ
پ

جنبش حماس توافقنامه امضا شده میان آنروا و آمریکا برای ازسرگیری حمایت مالی واشنگتن از این نهاد بین المللی را “فاجعه‌” خواند.
به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، به نقل از خبرگزاری “سما” فلسطین، باسم نعیم، از رهبران جنبش حماس اظهار کرد: توافقنامه‌ای که آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) با هدف ازسرگیری حمایت مالی آمریکا پس از توقف آن در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ امضا کرده، فاجعه‌بار است و این آژانس را از ماموریت محول شده به آن دور و آن را به ابزاری اجرایی برای وزارت خارجه آمریکا تبدیل می‌کند.
نعیم در ادامه گفت: توافقنامه یاد شده آنچه لابی‌های صهیونیستی در راستای نادیده گرفتن نهاد بین‌المللی برای حذف پرونده پناهجویان فلسطینی دنبال می‌کردند را محقق می‌کند و در صورتی که معامله قرن با زور محقق نشود، دولت جدید با اخاذی مالی آن را محقق خواهد کرد.
پیشتر دفتر جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین در بیانیه‌ای از ریاست آژانس آنروا درباره توافقنامه مذکور توضیح خواست.
این دفتر در بیانیه خود اعلام کرد: آنچه درباره این توافقنامه منتشر شده، حاکی از این است که آنروا اقدامی را در پیش گرفته که می‌تواند درب بزرگی را برای دخالت‌های آمریکا و اسرائیل در این آژانس بگشاید و آنروا و تمامی برنامه‌های آن اسیر دولت آمریکا خواهند شد. 
این جبهه در بیانیه خود آورد: اینکه آنروا تعهد داده هیچ یک از پناهجویان فلسطینی که آموزش نظامی می‌بینند، از کمک آمریکا استفاده نخواهند کرد، در واقع سابقه‌ای خطرناک برای این آژانس به عنوان یکی از نهادهای سازمان ملل در برخورد با پناهجویان و اعمال فشارهای اقتصادی به آنها با هدف ممانعت از مبارزه‌شان برای بازپس‌گیری سرزمین اشغال شده‌شان است.
در ادامه این بیان آمده است: این امر به منزله نقض واقعیت کمک‌های مالی کشورهای حامی است زیرا این مشارکت‌ها کمک‌های داوطلبانه و بدون قید و شرط محسوب شده و هرگونه اجباری که چنین توافقنامه‌هایی به آنروا تحمیل شود، غیرقانونی بوده و با این موضوع که آنروا سازمانی تحت نظارت نهادها و منشورهای داخلی سازمان ملل است، تعارض دارد.
آمریکا که از سه سال قبل و در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، حمایت مالی خود از آنروا را متوقف کرده بود، اخیرا تصمیم گرفت حمایت مالی خود از آنروا را از سر بگیرد.
آنروا به حدود شش میلیون پناهجوی فلسطینی ساکن پنج منطقه عملیاتی یعنی نوار غزه، کرانه باختری، اردن، سوریه و لبنان خدمات آموزشی، بهداشتی و اجتماعی ارائه می‌دهد.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.