دبیر علمی جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) در مراسم رونمایی از محصولات رسانه ای آستان قدس رضوی و پوستر دومین جشنواره ای رسانه ای امام رضا، از اضافه شدن دو بخش بین المللی و رساله ها و پایان نامه ها به این جشنواره خبر داد.
به گزارش علنی به نقل از ایسنا، اکبر نصراللهی گفت : دومین جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) ، نخستین بار به صورت بینالمللی برگزار خواهد شد و مشتاقان فرهنگ رضوی از دیگر کشورها و محققان و دانشگاهیان هم می توانند آثار خود را تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند .
دبیر علمی جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) ، جشنواره رسانه ای امام رضا ع را طلوعی مبارک در حوزه رسانه های دینی دانست و افزود: امروزه آرایش رسانه ای تغییر کرده و کنشگران غیرمسوول و بی اخلاق با حمایت های کشورهای غربی ، با جنگ شناختی بویژه در فضای مجازی ، حوزه دینی رسانه را در اختیار گرفته اند.
نصراللهی با تشریح ویژگی های جشنواره رسانهای امام رضا (ع) گفت: این جشنواره یک جشنواره عادی و معمولی نیست بلکه جشنواره معنوی، مردمی و آموزشی است و افرادی که در عرصه تولیدات رضوی فعال هستند خادمان گمنام رسانهای هستند که به عشق حضرت امام رضا (ع) و با کمترین امکانات فرهنگ رضوی را به جامعه مخاطب عرضه میکنند.
وی رقابت در جشنواره رسانه های امام رضا ع را هم متمایز با دیگر جشنواره ها دانست و افزود: در جشنواره امام رضا خالقان آثار تلاش می کنند در تولید وانتشار و روایت سبک زنگی و فرهنگ رضوی و خلق سریع ، صحیح و ناب انسانی، اسلامی ، اخلاقی از یکدیگر سبقت بگیرند.
دبیر علمی جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کثرت رسانه های ضد دین و افزایش شبهات در این حوزه گفت : فعالان و شرکت کنندگان در جشنواره ،حافظان ،عاشقان و مدافعان حریم امام رضا (ع) و سفیران مردم ایران و شیعیان هستند و باید با اتخاذ راهبرد بازدارندگی رسانه ای در عرصه معارف دینی و استفاده از ابزارها و روش های جدید برای جلوگیری از تعرض بیشتر رسانه های ضد دین بیش از پیش تلاش کنند.
رییس دانشکده علوم اجتماعی ، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت : سبک زندگی و فرهنگ رضوی مبتنی بر احترام ، اخلاق ، ارتباطات صحیح ، عشق ، مهربانی ، بندگی ،انصاف ، گفتگو ، تدبیر، منطق، آزاداندیشی ، استدلال ، تعامل ، تعادل ،صبر ، تدبیر ،زمان شناسی و مدیریت بحران است و خادمان گمنام رسانه ای تاش می کنند در کنار رسانه های مسلط و قدیمی این مضامین و محورهای انسانی را تولید و بهترین بسته بندی روایت کنند.
نصراللهی تصریح کرد : رسیدن به این اهداف جز با شناخت و استفاده از همه ظرفیت های رسانه ای امکان پذیر نیست و جشنواره سعی می کند بستر و کانونی برای شبکه سازی ، هم افزایی ، حمایت ، تولید و نشر حقایق فرهنگ رضوی باشد.
رییس دانشکده علوم اجتماعی ، ارتباطات و رسانه همچنین با تبریک میلاد حضرت زینب (س) ، آن حضرت را رسانه حماسه حسینی دانست و گفت : اتخاذ راهبردهای صبر ، روایت اول و صحیح ، اطلاع رسانی روندی در بدترین شرایط و با کمترین امکانات از جمله استراتژی هایی است که جضرت زینب( س ) به عنوان خبرنگار حماسه عاشورا، مکتب حسینی را از جریان تحریف حفظ و فرهنگ عاشورایی و آزادگی را ماندگار کرده است .
مراسم پایانی دومین جشنواره رسانه ای امام رضا (ع) در دهه کرامت ۱۴۰۱ در هشت محور مطبوعات، خبرگزاریها، رسانه های صوتی و تصویری، رسانه های مجازی، عکس و گرافیک، بین الملل و پایان نامه های مرتبط با ترویج فرهنگ رضوی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
ثبت دیدگاه