ثوری: با هر نتیجه به پایه‌های بوکس میدان می‌دهیم/ بیرون نشسته‌اند و می‌گویند لنگش کن
28 مرداد 1400 - 2:59
شناسه : 19246
2

رئیس فدراسیون بوکس ایران گفت: بنده با علم به اینکه در صورت عدم کسب نتیجه توسط تیم‌های نوجوانان و جوانان مورد نقد قرار می‌گیرم، تیم‌های پایه خود را عازم قهرمانی آسیا می‌کنم تا برای آینده کسب تجربه کنند. حسین ثوری در گفت‌وگو با علنی به نقل از ایسنا ، درباره شرایط اعزام تیم‌های نوجوانان و […]

پ
پ

رئیس فدراسیون بوکس ایران گفت: بنده با علم به اینکه در صورت عدم کسب نتیجه توسط تیم‌های نوجوانان و جوانان مورد نقد قرار می‌گیرم، تیم‌های پایه خود را عازم قهرمانی آسیا می‌کنم تا برای آینده کسب تجربه کنند.
حسین ثوری در گفت‌وگو با علنی به نقل از ایسنا ، درباره شرایط اعزام تیم‌های نوجوانان و جوانان بوکس ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۱، توضیح داد: پیش از هرچیزی دوست دارم این نکته مهم را مطرح کنم که من به عنوان رئیس فدراسیون اعتقاد دارم باید به بوکسورهای خود میدان دهیم. تحت هر شرایطی باید آن‌ها را به میادین بین‌المللی اعزام کنیم تا کمبودی که در سال‌های گذشته داشتیم را برطرف کنیم.
او ادامه داد: با وجود این شرایط سخت اقتصادی، بیماری کرونا و عدم وجود شرایط لازم جهت برگزاری اردوها و برگزار نشدن مسابقات کشوری، ما اردوهای تدارکاتی برای این دو تیم گذاشتیم که به همین واسطه سختی‌های زیادی را هم تحمل کردیم. زمان کمی داشتیم و مشخص نبود مسابقات برگزار می‌شود یا خیر، همه اتفاقات هم بخاطر کرونا بود. دو ماه قبل بود که تاریخ و مکان این مسابقات مشخص شد. خوشبختانه تیم الان شرایط مناسبی برای شرکت در این رقابت‌ها دارد و حضور در میادین بین‌المللی جهت کسب تجربه، بزرگ‌ترین هدف فدراسیون است.
رئیس فدراسیون بوکس تاکید کرد: با وجود همه این سختی‌ها ما اعتقاد داریم باید نسل آینده بوکس با همین نفرات ساخته شود. اوایل هم که بنده به فدراسیون آمدم مشکل نبود تجربه و پشتوانه را داشتیم چون پیش از این هیچ اعتقادی به اعزام تیم‌های پایه نبود. خیلی‌ها شاید بخاطر نتایج این تیم در آینده بنده را نقد کنند، اما با تمام این اتفاقات پای کار هستیم چون می‌دانیم این تیم نوجوانان و جوانان اگر تجربه رقابت‌های آسیایی را کسب کنند، در آینده نتیجه می‌گیرند.
او درباره شرایط سخت مالی فدراسیون بوکس نیز اظهار کرد: به نکته خوبی اشاره کردید. اعزام و اسکان این دو تیم برای ما نزدیک به ۳۳ هزار دلار هزینه خواهد داشت. با این اوضاع اقتصادی و قیمت ارز، خوشبختانه از طریق منابع خصوصی و به ویژه آقای رحمتی مدیرعامل شرکت پلیمر خلیج فارس لرستان، نایب رئیس فدراسیون جناب سیامک صالحی و دیگر دوستان، این مبلغ را تهیه کرده‌ایم و از بودجه فدراسیون هزینه نمی‌شود چون فدراسیون اصلا منابعی ندارد. 
ثوری گفت: ما از کسب نتیجه توسط این تیم ناامید هم نیستیم، به کسب نتیجه امید داریم اما با علم به اینکه در صورت عدم موفقیت نقد خواهیم شد تیم‌های خود را اعزام می‌کنیم. خیلی از دوستان خود بنده هم تاکید داشتند این تیم‌ها را اعزام نکنیم چون نتیجه نمی‌گیرند، اما بنده تجربه این کار را در زمانی که رئیس ورزش سیستان و بلوچستان بودم هم دارم. ما به بوکسورهای خود میدان دادیم و نهایتا ۸ سال متوالی قهرمان کشور شدیم، در فدراسیون هم به بوکسورهای خود میدان خواهیم داد تا در آینده شاهد رو آمدن این آینده سازان باشیم.
او درباره کمبود تعداد اعزام‌های تیم‌های ملی بوکس پیش از حضور وی نیز تصریح کرد: شاید بخندید و باور نکنید، اما زمانی که بنده وارد فدراسیون شدم، خیلی از بوکسورهایی که ما در تیم بزرگسالان داشتیم، تجربه حضور در یک تورنمنت خارجی را هم نداشتند، چون در رده پایه کاری انجام نشده بود. وقتی اسم تورنمنت خارجی می‌آمد بوکسورها دچار فشار روحی می‌شدند. خوشبختانه توانسته‌ایم اعزام‌های منظمی انجام دهیم که چه من باشم و چه نباشم، شک ندارم به آینده بوکس کمک خواهد کرد.
رئیس فدراسیون بوکس، در پاسخ به این سوال که چرا برای تیم‌های نوجوانان و جوانان یک نفر را به عنوان سرمربی انتخاب کرده‌اند؟ توضیح داد: شما اگر دقت کنید کادرفنی تیم‌های ما همگی از نفرات توانمند هستند و فقط نیاز بود که یک نفر از لحاظ مدیریتی به عنوان سرمربی انتخاب شود. این دو تیم به صورت کاملا مجزا تمرین می‌کنند و بخاطر شناخت خوب آقای مهدی‌پور از این تیم‌ها، او را به عنوان سرمربی به کار گرفته‌ایم. مهدی‌پور همه تیم‌های پایه را می‌شناسد و به همین دلیل نیاز بود یک نفر بالا سر این نفرات باشد. همچنین مدیریت هزینه‌ها هم برای فدراسیون مطرح است. ما اگر دو سرمربی داشتیم قطعا بحث اسکان تیم‌ها و مادیات هم وجود داشت. یکسری‌ها می‌گویند چرا سرمربی یک نفر است، اما نمی‌شود بیرون بنشینیم و بگوییم لنگش کن.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.