توضیح مقتدی صدر درباره تعامل دولت جریان متبوعش در عراق با آمریکا
24 مهر 1400 - 21:03
شناسه : 30581
1

رهبر جریان صدر هفت نکته برای خروج عراق از “سرسپردگی و وابستگی به هر کسی” را مطرح کرد و در عین حال اطمینان داد، تعامل با آمریکا در صورت تحویل گرفتن دولت آینده در سطح تعامل “دولت با دولت” خواهد بود. به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقتدی […]

پ
پ

رهبر جریان صدر هفت نکته برای خروج عراق از “سرسپردگی و وابستگی به هر کسی” را مطرح کرد و در عین حال اطمینان داد، تعامل با آمریکا در صورت تحویل گرفتن دولت آینده در سطح تعامل “دولت با دولت” خواهد بود.
به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای تاکید کرد:‌ شاید مهمترین چیزی که جهان از تحویل گرفتن پست نخست‌وزیری از سوی جریان صدر انتظار دارد موضع ما در قبال آمریکا یا اشغالگران است.
او افزود: می‌گویم ما برخی نکات مهم داریم تا عراق را از وابستگی به هر کسی خارج کند که بدین شرح هستند: با آمریکا مذاکره جدی و کارآمد در خصوص بقای نیروها، پایگاه‌ها و مداخلاتش در عراق خواهیم داشت.
اول: تعامل با دولت عراق به لحاظ دیپلماتیک و در تمام زمینه‌ها خواهد بود به این معنا که تعامل یک دولت با دولتی با حاکمیت کامل.
دوم: مذاکره جدی و کارآمد در خصوص بقای نیروها، پایگاه‌های نظامی آمریکا، هواپیماها، برج‌ها و مداخلاتش در عراق.
سوم: انقلاب‌های مردمی و تمام نمونه‌های آن امری داخلی است و این مساله به هیچ کس ارتباطی ندارد. صدر درباره روابط با آمریکا بر آن تأکید کرده این است که تظاهرات و خیزش ملت عراق مساله‌ای داخلی و ملی است و هیچ ربطی به آمریکا ندارد و باید خالی از هرگونه تأثیر خارجی باشد.
چهارم: دور کردن زمین، هوا، دریا و ملت عراق از هر گونه درگیری‌های منطقه‌ای… هرگز اجازه غیر آن را از سوی هیچ کسی نمی‌دهیم.
پنجم: ما عراقی‌ها نه شرقی و نه غربی خواهان زندگی در صلح هستیم و هر کسی که با آن مخالف است پاسخی مناسبی برایش داریم.
ششم: اگر نکاتی که ذکر کردیم محقق شد با آمریکا تعامل اقتصادی یا تعامل در سطوح دیگر تعامل خواهیم داشت، در غیر این صورت تن به فشارها و وابستگی‌ نمی‌دهیم.
هفتم: در صورت عدم تحقق مسائلی که گفتیم این یعنی آمریکا کشور دشمن عراق است و نمی‌خواهد عراق استقلال، حاکمیت و ثبات داشته باشد… در این صورت عراق و اشغالگران متخاصم هرگز سازش نخواهند داشت.
صدر بیانیه خود را با تعبیر «مقتدی صدر مقاوم» پایان داده است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.