06 شهریور 1400 - 13:02
شناسه : 23080
2

علنی به نقل از ایسنا/اصفهان گروهی از دانشجویان گروه آمار دانشگاه اصفهان در پژوهشی به بررسی کارآفرینی زنان در کشورهای پیشرفته و در حال پیشرفته پرداخته‌اند که بر اساس نتایج به دست آمده از آن، کشورهای پیشرفته زنان در کارآفرینی نقش بیشتری دارند که توجه به کارآفرینی زنان باعث پیشرفت این کشورها شده است. کارآفرینی […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا/اصفهان گروهی از دانشجویان گروه آمار دانشگاه اصفهان در پژوهشی به بررسی کارآفرینی زنان در کشورهای پیشرفته و در حال پیشرفته پرداخته‌اند که بر اساس نتایج به دست آمده از آن، کشورهای پیشرفته زنان در کارآفرینی نقش بیشتری دارند که توجه به کارآفرینی زنان باعث پیشرفت این کشورها شده است.
کارآفرینی فرآیندی است که نقش حیاتی در تداوم، رشد و توسعه ملی و حتی اقتصادی جهانی ایفا می کند. بنابراین لزوم ایجاد بستر مناسب در جهت حمایت های منطقی اعم از مادی، معنوی، فرهنگی، تحقیقاتی و علمی از کارآفرینی و کارآفرینان بیش از پیش در کشور ما احساس می شود.
نصرالله ایران پناه- سرپرست تیم آماری «بررسی کارآفرینی زنان در کشورهای پیشرفته و در حال پیشرفته» در گفت و گو با علنی به نقل از ایسنا، اظهار کرد: حضور فعال زنان و مشارکت آنان در صحنه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با توسعه کشورها در همه جوانب از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارتباط تنگاتنگ و مستقیم دارد.
وی با بیان اینکه وضیعت زنان در هر جامعه های نشان دهنده میزان پیشرفت آن جامعه است، افزود: از این رونقش زنان در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی به منزله یکی از مهمترین شاخص ها در روند توسعه محسوب می شود و با توجه به ضرورت توسعه سهم زنان در اقتصاد ملی و با توجه به اهمیت موضوع، این پژوهش با هدف بررسی وضعیت کارآفرینی زنان در کشورهای پیشرفته و در حال پیشرفت پرداخت.
این استاد آمار دانشگاه اصفهان توضیح داد: در این پژوهش ۵۲ کشور مورد بررسی قرار گرفت که از این کشورها ۲۷ کشور پیشرفته و ۲۵ کشور در حال پیشرفت هستند که حدود ۶۱.۵ درصد این کشورها عضویت اتحادیه اروپا را دارند و حدود ۳۸.۴ درصد از کشورها عضو اتحادیه اروپا نیستند. اطلاعات این کشورها در نرم افزار spss ثبت و شاخص کارآفرینی زنان در این کشورها مورد تحلیل قرار گرفت.
ایران پناه افزود: در این پژوهش ابتدا به مقایسه شاخص کارآفرینی زنان در کشورهای پیشرفته و در حال پیشرفت می پردازیم و می خواهیم فرضیه برابری میانگین را در این دو گروه بررسی کنیم.  به دلیل اینکه دو گروه مستقل هستند از آزمون t-test دونمونه ای مستقل استفاده شد که میانگین شاخص کارآفرینی زنان در ۲۷ کشور پیشرفته برابر ۵۹.۳۵ و در ۲۵ کشور در حال پیشرفت برابر ۳۵.۷۵ بدست آمد.
وی با اشاره به نتایج به دست آمده از این پژوهش، خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج گرفته شده به این نتیجه می رسیم که در کشورهای پیشرفته و عضو اتحادیه اروپا شاخص کارآفرینی زنان بیشتر است و همین توجه به کارآفرینی زنان باعث پیشرفت چنین کشورهایی شده است.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: در این پژوهش کارآفرینی زنان را بین دو گروه از کشورهایی که عضویت اتحادیه اروپا دارند و آن هایی که عضویت ندارند بررسی کردیم که در اینجا هم از آزمون دو نمونه ایی مستقل استفاده شد و نتایج نشان داد که میانگین شاخص کارآفرینی زنان در کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند بیشتر است.
پژوهش «بررسی کارآفرینی زنان در کشورهای پیشرفته و در حال پیشرفته» از سوی لیسه جنیفر ایراکوزه و انوک ندا یونگژه به سرپرستی دکتر نصرالله ایران پناه در زمستان ۱۳۹۹ در مسابقه پوستر تحلیل داده و سواد ارائه شد.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.