باید روش‌های نوین آموزشی را در دستور کار قرار دهیم
19 آبان 1400 - 20:57
شناسه : 36979
0

سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شریف گفت: کرونا به ما آموخت که باید روش‌های نوین آموزشی را در دستور کار قرار دهیم و آموزش حضوری را بهبود ببخشیم. به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، دکتر رسول جلیلی در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه صنعتی شریف که عصر امروز در این […]

پ
پ

سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شریف گفت: کرونا به ما آموخت که باید روش‌های نوین آموزشی را در دستور کار قرار دهیم و آموزش حضوری را بهبود ببخشیم.

به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، دکتر رسول جلیلی در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه صنعتی شریف که عصر امروز در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه شریف برترین دانشگاه صنعتی کشور و از شناخته شده در سطح جهان است. امروزه آوازه دانشگاه شریف نه‌تنها در برترین مقاطع مجامع علمی بلکه در مجامع اقتصادی و فرهنگی نیز پرآوازه است. دانشگاهی که دانشجویان را تک‌ساحتی تربیت نمی‌کند و آنان را برای اجتماع آماده می‌کند.
وی با بیان اینکه شریفی‌ها و اعضای جوان این دانشگاه همواره از چالش‌های تازه استقبال می‌کنند، ادامه داد: شریفی‌ها فرصت‌هایی را برای پیشرفت کشور خلق می‌کنند و ما باید تلاش کنیم که شریفی‌ها در مواجه با مسائل کلان کشور نقش پررنگ‌تری داشته باشند.
جلیلی با اشاره به بحث پژوهش و فناوری در این دانشگاه افزود: پرداختن به پژوهش و فناوری از مسائلی است که باید در آینده به آن توجه شود و ما در این زمینه نیاز به منابع مالی داریم که باید در ارتباط با صنایع و توسعه همکاری‌های بین‌المللی تامین شود و گسترش فناوری‌های نوین، ارزش‌آفرین و اقتدارآفرین در دستور کار ما قرار دارد.
سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شریف درخصوص آموزش در این دانشگاه افزود: کرونا به ما آموخت که باید به روش آموزش مجازی حرکت کنیم و این حرکت در جهت نوسازی روش‌های آموزش و روش‌های نوین آموزش باشد. آموزش مجازی و بهبود آموزش حضوری باید در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه از تجربه پیشکسوتان و افکار اساتید جوان استفاده شود.
جلیلی با بیان اینکه شعار من برای دانشگاه شریف «شریف برای زندگی است» تصریح کرد: این شعار برای این است که دانشگاه شریف در بهبود زندگی مردم تاثیر می‌گذارد و برای اینکه دانشگاه شریف تبدیل به دانشگاهی برای زندگی شود باید در بخش فعالیت‌های دانشجویی رونق پیدا کنیم و با فعالیت‌های آنها مواجهه پدرانه داشته باشیم. همچنین حمایت از فعالین اجتماعی و ایجاد و بسترسازی آزاداندیشی و آرامش در دانشگاه از دیگر اقداماتی است که برای تبدیل شدن شریف به دانشگاهی برای زندگی انجام می‌شود.
وی در پایان گفت: همه دارای یک هدف مشترک هستیم که آن هم ساختن ایرانی پیشرفته است و دانشگاه شریف در این راستا تلاش می‌کند.
همچنین در این مراسم دکتر محمود فتوحی رئیس پیشین دانشگاه شریف اظهار کرد: دانشگاه شریف در جایگاهی قرار دارد که با تلاش و کار روسا، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه از بدو تاسیس آن به دست آمده است. این دانشگاه امانتی است در دست ما که باید به خوبی به نسل آینده تحویل داده شود. برای من مایه مباهات است که هفت سال در این دانشگاه خدمت کردم.
وی ادامه داد: مهمترین چیزی که در ابتدای مسئولیتم مد نظر قرار دادم خروج دانشگاه از روزمرگی بود لذا در این راستا شورای برنامه‌ریزی دانشگاه را تشکیل دادم و از آنها خواستم برنامه راهبردی دانشگاه را برای ۵۰ سال آینده تنظیم کنند. اهم برنامه راهبردی سرآمدی آموزش، علم و فناوری، اثربخشی اجتماعی، ارتقاع جایگاه دانشگاه در تراز بین‌المللی، توسعه فضای فیزیکی و ارتقا زیرساخت‌های مدیریتی بود.
سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شریف درخصوص آموزش و جذب اعضای هیات علمی در این دانشگاه عنوان کرد: از بدو تاسیس دانشگاه شریف جذب اعضای هیات علمی توانمند رمز موفقیت شریف نسبت به دیگر دانشگاه‌های کشور بوده و جذب ۱۳۰ عضو هیات علمی از برترین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خارجی و داخلی از موفقیت‌های دانشگاه شریف است. از نظر تعداد نیز در طول هفت سال گذشته نسبت دانشجو به استاد از عدد ۲۳ به عدد ۲۰ ارتقا پیدا کرده است و براساس هدف‌گذاری صورت گرفته در برنامه راهبردی دانشگاه باید تا سال ۱۴۰۵ این عدد به ۱۷ بهبود پیدا کند.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.