بازی بسیار سرنوشت‌ساز
16 شهریور 1403 - 18:52
شناسه : 72518
3

بازی بسیار سرنوشت‌ساز چرا در پاسخ (‌خونخواهی هنیه) تاخیر شد؟ بیش از آنکه حمله شود آدم باید فکر تبعات بسیار آن را کند و به هر حال مملکت باید خودش را برای یک زد و خورد در سطوح مختلف آماده کند. کشور در حال در پیش گرفتن تدابیری به همین منظور است و اگر قرار […]

پ
پ

بازی بسیار سرنوشت‌ساز

IMG_20240806_231335_9043bVSUqE

چرا در پاسخ (‌خونخواهی هنیه) تاخیر شد؟

بیش از آنکه حمله شود آدم باید فکر تبعات بسیار آن را کند و به هر حال مملکت باید خودش را برای یک زد و خورد در سطوح مختلف آماده کند.
کشور در حال در پیش گرفتن تدابیری به همین منظور است و اگر قرار نبود اتفاق بزرگی بیفتد، این سطح از تدابیر در پیش گرفته شده اصلاً ضرورتی نداشت.
خود این تدابیر، هزینه‌های زیادی دارد و سنگینی کار را به خوبی نشان می‌دهد.
اگر قرار نبود اتفاقی بیفتد و پاسخی محکم داده شود مطمئن باشید مانند ماجرای وعده صادق تا الان چند بار انجام شده و کار به پایان رسیده بود…
ممکن است این پاسخ ایران با پاسخ رژیم مواجه شود و ممکن است آمریکا هم مداخله کند، پس باید برای همه سناریوها آماده بود. وزرای دولت چند روزی است مستقر شده‌اند و تقریباً دولت آرام آرام دارد زمام امور را به دست می‌گیرد و این بخشی از کار را آسان می‌کند.
در هر صورت، وقتی رهبر انقلاب دستور می‌دهند و فرمایش می‌کنند، خیالتان راحت…. هیچکس در کشور دیگر نمی‌تواند در آن خللی ایجاد کند.
بالاخره کشور این همه بی‌در و پیکر نیست، که اگر بود تا امروز به اینجا نمی‌رسیدیم. بالاخره کشور، سازمان و سیستمی دارد که کارش را می‌کند، باید به رهبری کشور و سیستمی که توانسته تا امروز کشور را از جنگ دور کند، اعتماد کنیم…
هدف، این بار غافلگیری 100درصد دشمن هست، در عملیات وعده صادق دشمن می‌دانست که در طول یک بازه زمانی 72 ساعته قرار است عملیات شود، اما حالا نمی‌داند. اگر قرار بود که تمام ظرفیت پدافندی که امریکا و ناتو به منطقه آورده‌اند مورد استفاده قرار بگیرد، باید همان زمان عملیات می‌کردیم، اما به نظر می‌رسد که قرار است با نهایت غافلگیری، دست به عملیات بزنند و این ظرفیت پدافندی نتواند به درد دشمن بخورد.
هزینه آماده‌باش و حضور نیروهای امریکایی در منطقه به شدت زیاد است، دشمن هم نمی‌تواند برای مدت‌زمان طولانی در وضعیت آماده‌باش 100درصد بایستد و سرانجام وا می‌دهد و آن، زمان حمله است. با بیشترین میزان خسارت ممکن برای دشمن، دشمن ابزارهایی دارد؛ در این دو دهه دست به ابزارسازی زده که موفق به ترور در تهران شده و برای اینکه این ابزار از دستش خارج شود، باید کارهای مهمی صورت بگیرد. اینکه این کارها چیست، بماند. به هر حال نگاه صهیونیست‌ها از پاسخ به حمله ایران، صرفا پاسخ نظامی نیست…
یک شبکه‌ای با حضور 52 سیستم خارجی در حال فعالیت علیه ایران هستند. یعنی فراتر از کار نظامی، در داخل کشور دارد کار امنیتی می‌کنند، باید برای همه این‌ها فکر شود. حمله رژیم به کرانه باختری برای این بود که فکر می‌کرد ما هم می‌خواهیم دست به کار امنیتی در داخل سرزمین‌های اشغالی بزنیم.
با توجه به مباحث امنیتی مهمی که در این چند هفته کشور با آن درگیر شده است. به لحاظ نظامی در همان لحظه هم می‌توانستیم پاسخ دشمن را بدهیم، ولی فرصت و بهانه‌ای دست داده که نباید بی‌جهت خرج شود. این بازی بسیار سرنوشت‌ساز است.

ا.یوسفی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.