الکاظمی امیر کویت را به اجلاس بغداد دعوت کرد
31 مرداد 1400 - 20:02
شناسه : 20733
2

نخست‌وزیر عراق امروز، یکشنبه با امیر کویت مجموعه مسائل مشترک را بررسی کرد و از امیر کویت برای حضور در اجلاس بغداد در پایان ماه جاری میلادی دعوت کرد. به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، به نقل از موازین نیوز، دفتر پادشاهی کویت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر […]

پ
پ

نخست‌وزیر عراق امروز، یکشنبه با امیر کویت مجموعه مسائل مشترک را بررسی کرد و از امیر کویت برای حضور در اجلاس بغداد در پایان ماه جاری میلادی دعوت کرد.
به گزارش علنی به نقل از ایسنا ، به نقل از موازین نیوز، دفتر پادشاهی کویت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در کاخ بیان دیدار کردند و در این نشست صباح خالد الحمد الصباح، نخست وزیر کویت نیز حضور داشت.
در جریان این دیدار دو طرف به بررسی روابط دوجانبه بین دو کشور و دو ملت و عزم مشترک برای تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف  و راه‌های رشد و توسعه تجارت بین دو کشور در سایه تمایل دو کشور به توسعه شراکت دوجانبه و ایفای نقش فعال در زمینه توسعه مداوم و سرمایه گذاری صنعتی و تجاری پرداختند.
دو طرف همچنین در خصوص پرونده‌های مهم و مورد توجه دو کشور و آخرین تحولات منطقه‌ به بحث و تبادل نظر پرداختند.
الکاظمی تشکر عراق از موضع امیر فقید کویت و دیدگاه نواف احمد الجابر الصباح در حمایت از این کشور و یاری آن و توسعه روابط دو جانبه بین دو کشور را ابراز داشت.
الکاظمی افزود: آنچه منطقه از چالش‌ها از کرونا گرفته تا شرایط دشوار اقتصادی و تنش‌های منطقه‌ای روبه‌رو است ایمان ما را به لزوم همبستگی بیشتر می‌کند و هماهنگی بین دو کشور را افزایش می‌دهد.
نخست‌وزیر عراق اشاره کرد، دولتش برای رسیدن عراق به نقطه مذاکره، تلاقی و تبادل نظرها بین طرف‌های مختلف و نیز افزایش اقدامات برای تقویت همکاری بین‌المللی جهت حمایت از عراق و تقویت روابط با کشورهای همجوار تلاش می‌کند.
او افزود: بغداد اواخر ماه جاری میلادی میزبان رهبران کشورهای هم‌جوار عراق و منطقه خواهد بود و تمایل به مشارکت کویت در سطح عالی دارد.
امیر کویت نسبت به تقویت همکاری بین دو کشور برادر ابراز امیدواری کرد و کویت همواره حامی عراق و دولت آن در برابر بسیاری از چالش‌ها و مشارکت در برچیدن موانع برای تقویت بهترین روابط خواهد بود.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.