اقدامات متروی تهران در آستانه آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲
در آستانه سال تحصیلی جدید، اقدامات انجام شده در قالب "طرح استقبال از بهار" در خطوط مختلف مترو اعلام شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در آستانه سال تحصیلی 1402 ـ 1403، مدیریت شهری تهران تمهیداتی را برای ارائه خدمات در این حوزه حمل و نقل عمومی پیشبینی کرده است و علاوه بر افزایش تعداد اتوبوسها در سطح شهر، برنامهریزی نیز برای ارائه خدمات در بخش خطوط مترو تهران در نظر گرفته شده است.
تعویض 185 متر ریل فرسوده در خط 7 مترو پایتخت
مهدی سقائی؛ مدیر ارشد خط 7 شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه به تشریح اقدامات و فعالیتها در طرح استقبال از مهر اشاره کرد و گفت: در راستای طرح استقبال از مهر ایمنسازی فضاهای مسافری و رفع نواقص ساختمانی در ایستگاههای در حال بهرهبرداری خط 7 انجام شد همچنین مواردی چون رفع نشتی و آبریزشهای موضعی ایستگاهها نیز توسط واحد ابنیه رفع شد.
وی با بیان اینکه ارتقا روشنایی و رفع خاموشیها در قالب برنامههای شبانه توسط واحد تأسیسات در حال انجام است، افزود: انجام سرویسهای دورهای پلهبرقیها و آسانسورهای فعال در ایستگاههای خط 7 و رفع نقص آبسردکنها، سیستمهای تهویه، شیرآلات ایستگاه و همچنین تعویض 185 متر ریل فرسوده در طرح استقبال از مهر انجام شده است.
مدیر ارشد خط 7 شرکت بهرهبرداری مترو با اشاره به اینکه شستشوی فضای ایستگاهها و حریم ریلی محدوده ایستگاه بهصورت ویژه از پانزدهم شهریور شروع و طبق برنامهریزی انجام شده تا قبل از مهرماه به اتمام خواهد رسید، گفت: تمامی کارکنان بهویژه همکارانم در حوزههای عملیات، ایستگاه، نت ناوگان و زیر بنایی تا پانزدهم مهرماه در آمادهباش کامل خواهند بود و با استقرار در محلهای برنامهریزی شده نسبت به روانسازی جریان مسافری اقدام خواهند کرد. همچنین استقرار تکنسینهای فنی در ایستگاههای هدف و شلوغ پیشبینی شده است.
در طرح استقبال از مهر در ایستگاههای خط 6 مترو چه اقداماتی انجام شده است؟
منوچهر دستپیمان؛ مدیر ارشد خط 6 شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه خط 6 مترو دارای 27 ایستگاه است که تاکنون 17 ایستگاه آن به بهرهبرداری رسیده است، افزود: در حال حاضر خدماترسانی به مسافران حدفاصل ایستگاه شهدای دولتآباد تا ایستگاه شهید ستاری انجام میشود؛ اما بهزودی 5.5 کیلومتر دیگر از این خط که شامل ایستگاههای شهر زیبا، شهران و کوهسار میشود نیز به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی تصریح کرد: آمادگی و برنامهریزیهای لازم جهت ارائه خدمات به مسافران در این 3 ایستگاه جدید که توسط همکاران شرکت مترو در حال آمادهسازی بوده، انجام شده است.
مدیر ارشد خط 6 شرکت بهرهبرداری مترو با اشاره به اقدامات متعددی که در راستای طرح استقبال از مهر انجام شده است، گفت: این خط در محدود ایستگاه میدان حضرت ولیعصر(عج) تا ایستگاه تربیتمدرس با خلأ آنتندهی تلفن همراه مواجه است که پیگیریها برای برقراری این سرویس انجام و مشکل بهزودی حل خواهد شد.در راستای طرح استقبال از مهر ایمنسازی فضاهای مسافری و رفع نواقص ساختمانی ایستگاههای در حال بهرهبرداری خط شش، رفع نشتی و آبریزشهای موضعی ایستگاهها نیز توسط واحد ابنیه انجام شده است.
مدیر ارشد خط 6 شرکت بهرهبرداری مترو با بیان اینکه سیستم پیج اتوماتیک ایستگاههای این خط در حال راهاندازی است، گفت: توسط واحد تأسیسات ارتقای روشنایی و رفع خاموشیها در قالب برنامههای شبانه در حال انجام است.
اورهال 16 دستگاه پله برقی در ایستگاه خط 4 مترو
مجتبی بیات؛ مدیر ارشد خط 4 شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه نیز در این باره گفت: همزمان با اجرای طرح استقبال از مهر اقدامات متعددی در خطوط مترو تهران و حومه در حال انجام است که به طور خاص در خط چهار 16 دستگاه پله برقی اورهال شده و مراحل اورهال سایر پلهبرقیها طبق برنامهریزی و اولویت تعیین شده در دست اجراست.
مدیر ارشد خط 4 شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه ضمن تشریح برنامههای استقبال از مهر در این خط افزود: به منظور آمادگی حداکثری برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان و مسافران همزمان با بازگشایی مراکز آموزشی، از چند ماه قبل بررسی تجهیزات و تأسیسات ایستگاههای مترو در خط 4 آغاز شده و اقدامات متعددی جهت انجام تعمیرات اساسی و بهروزرسانی مواردی چون پله برقی، هواساز و هواکش، آبسردکنها، روشنایی ایستگاهها انجام شده است. این فعالیتها به منظور حفظ تجهیزات در شرایط مطلوب بهصورت مستمر و طبق زمانبندی انجام میشود.
وی به انجام تعمیرات اساسی 16 دستگاه پلههای برقی در خط چهار اشاره کرد و گفت: مراحل اورهال سایر پلهبرقیها طبق برنامهریزی و اولویت تعیین شده در دست اجراست. همچنین سیستم ایمنی تمام پلهبرقیهای فعال، کنترل و نصب حسگرهای ایمنی مکمل بر روی پلهبرقیها در دست اقدام قرار دارد.
بیات ادامه داد: در اجرای طرح استقبال از مهر سعی شد تا تمام تجهیزات ایستگاهی مورد بررسی قرار گیرند تا از صحت عملکرد آنها در حد امکان مطمئن شویم. در این راستا بررسی عملکرد سیستم پیج ایستگاهها، ساعتها، عملکرد مانیتورینگ، سیستم نظارت تصویری اتاق کنترل، بررسی وضعیت پخش شبکههای رادیویی، پوشش تلفن همراه و تجهیزات سیستم حفاظت اتوماتیک انجام شد.
مدیر ارشد خط چهار با بیان اینکه بررسی عملکرد گیتهای مسافری نیز انجام شده است، افزود: رفع خرابیهای مشاهده شده در دست اقدام است همچنین سرویس کارتخوانها و بررسی صحت عملکرد کلیدهای توقف اضطراری در ایستگاهها انجام شده است.
انجام تعمیرات اساسی و بازبینی کامل تجهیزات و تأسیسات در خط 3 مترو تهران
جواد محمدیفرد؛ مدیر ارشد خط 3 شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه به تشریح اقدامات و فعالیتهای انجام شده در طرح استقبال از مهر در این خط اشاره کرد و گفت: به منظور خدماترسانی مطلوبتر از چند ماه قبل اقدامات و فعالیتهایی در قالب طرح استقبال از مهر در دستور کار قرار گرفت که در این راستا میتوان به افتتاح ورودی دوم ایستگاه جوادیه و اضافهشدن یک دستگاه پله برقی در ایستگاه مهدیه اشاره کرد.
وی در خصوص تعمیر و اورهال قطارها باکیفیت مناسب افزود: قطارها جهت انجام ردههای تعمیراتی و اورهال در اختیار شرکت واگنسازی قرار گرفتند و ایرادات قطارها به این شرکت اعلام و برنامهریزی شده تا قبل از بازگشایی مدارس این ناوگان به خط برای سرویسدهی بازگردد.
محمدی فرد از پایش روزانه قطارها خصوصاً سیستم تهویه و روشنایی خبر داد و گفت: پایش عملکرد صحیح درب قطار سری 100 و 300 نیز توسط واحد مهندسی انجام شده است.
مدیر ارشد خط 3 شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه سرویس و نگهداری تجهیزات کنترلی هواسازها، روشنایی ایستگاهها و سیستم اعلام حریق نیز در حال انجام است، ادامه داد: طبق برنامهریزیهای انجام شده آمادگی برای استقرار نیروهای تعمیراتی در ایستگاههای تقاطعی مهدیه و میدان حضرت ولیعصر (عج) برای رفع نواقص احتمالی صورت گرفته است همچنین راهاندازی هواسازهای ایستگاه راهآهن، نظافت اماکن فنی، سرویس شیرآلات و تعویض قطعات معیوب و فرسوده تمامی ایستگاههای خط 3، رفع نواقص تأسیساتی در اماکن اداری و تأمین روشنایی اماکن ایستگاهها از دیگر برنامههایی است که برای آمادهسازی ایستگاهها در آغاز سال تحصیلی جدید انجام شده است.
آماده بکار بودن تجهیزات ثابت و افزایش قطارهای فعال در خط 2 مترو تهران
حسن صداقت پور؛ مدیر ارشد خط 2 شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه با اشاره به اقدامات و فعالیتهای انجام شده در این خط به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در راستای ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات اشاره کرد و گفت: به منظور افزایش رفاه حال مسافران، هماهنگیهای لازم برای افزایش قطارهای فعال و اعزام قطارهای فوقالعاده انجام شده است.
وی افزود: برنامهریزی، هماهنگی و پیگیریهای لازم برای رفع نواقص عمرانی، تجهیزاتی و تأسیساتی ایستگاهها از جمله آماده به کار بودن تجهیزات ثابت مانند پلهبرقیها، آسانسورها، گیتها و دستگاههای تهویه هوا انجام شده است. ارتقا و تأمین روشنایی ایستگاهها، پیگیری و رفع سریع خرابی قطارها از طریق استقرار تیمهای اضطراری تعمیرات ناوگان در طول خط، بازدید و بررسی صحت عملکرد سیستم پیج، رادیو و پنلهای نمایشدهنده موقعیت قطار (PIS) و رفع نواقص تابلوهای راهنمای مسافری و نماد مترو از دیگر اقداماتی است که در راستای طرح استقبال از مهر به آن پرداخته شده است.
صداقت پور با اشاره به رایگان بودن مترو در مهرماه برای دانشآموزان و دانشجویان تصریح کرد: هماهنگی لازم برای تردد رایگان دانشآموزان و دانشجویان با لباس فرم و با ارائه کارت دانشآموزی و یا دانشجویی در این ایام انجام شده است.
رایگانشدن مترو و اتوبوس ویژه دانشآموزان و دانشجویان در 15 روز اول مهر
تشریح اقدامات صورت گرفته در طرح استقبال از مهر در خط 1 مترو تهران
کامران آزادی؛ مدیر ارشد خط 1 شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه در خصوص اقدامات و فعالیتها در طرح استقبال از مهر در این خط گفت: در بخش تأسیسات ایستگاهها اقداماتی چون تأمین و ارتقا روشناییها، بازدید و تهیه چکلیست از تجهیزات و اماکن فنی، اورهال سیستم پیج و رادیو انجام شده است.
وی افزود: بررسی عملکرد پنلهای نمایشدهنده موقعیت قطار (PIS) روی سکوها و برنامهریزی جهت رفع نواقص موجود نیز در دست اقدام است.
مدیر ارشد خط یک مترو تهران در ادامه به فعالیتهای بخش پشتیبانی در خصوص خرید اقلام برای اورهال پلهبرقیها، اقلام مورد نیاز برای راهاندازی آبسردکنها و سایر قطعات مورد نیاز اشاره کرد و ادامه داد: در این ایام موارد دیگری چون شستوشو و نظافت کامل ناوگان مسافری، نصب سختیگیر آب برای جلوگیری از رسوب آب بر روی شیشه، اورهال خط و شستشوی پایانه فتحآباد جهت ارتقا کیفیت نظافت مکانیزه ناوگان نیز انجام شده است.
آزادی در پایان با تأکید بر آمادگی برای اعزام قطارهای فوقالعاده جهت روانسازی جابهجایی مسافران گفت: در واحد امور ایستگاهها نیز اقداماتی همچون جلوگیری از بساط گستری و اجرای طرح جمعآوری دستفروشان در ایستگاهها و اجرای برنامههای نظافت شبانه و شستوشوی پلههای سنگی، کف و لبه سکوها، صندلی انتظار مسافری و آراستگی بخشهای مختلف ایستگاه نیز اجرا شده است.
انتهای پیام/
ثبت دیدگاه