اصفهان به روایت خط‌ و نقش
19 مرداد 1400 - 12:35
شناسه : 15654
3

علنی به نقل از ایسنا/اصفهان خانه هنرمندان اصفهان تا ۲۵ مردادماه میزبان نمایشگاهی است که اسکیس بناهای تاریخی شاخص اصفهان را فراروی مخاطب قرار می‌دهد. سجاد حاجی محمدی، طراح و نقاشی که این روزها آثار او در نمایشگاه «خط و نقش فیروزه» قابل تماشاست، به علنی به نقل از ایسنا می‌گوید: من در یک خانواده […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا/اصفهان خانه هنرمندان اصفهان تا ۲۵ مردادماه میزبان نمایشگاهی است که اسکیس بناهای تاریخی شاخص اصفهان را فراروی مخاطب قرار می‌دهد.
سجاد حاجی محمدی، طراح و نقاشی که این روزها آثار او در نمایشگاه «خط و نقش فیروزه» قابل تماشاست، به علنی به نقل از ایسنا می‌گوید: من در یک خانواده هنرمند به دنیا نیامده‌ام و هیچ‌یک از اقوامم نیز اهل فعالیت هنری نیستند اما هرگز مانع فعالیت من در این زمینه نشدند. دوست دارم همین ابتدای کلام از پدرم تشکر کنم که از کودکی، با همراهی صمیمانه‌اش، مرا به نقاشی کشیدن تشویق می‌کرد و همین باعث شد که به‌مرور این استعداد را در خودم پرورش بدهم.
این هنرمند، ماجرای شکل‌گیری ایده برپایی نمایشگاه «خط و نقش فیروزه» را این‌گونه روایت می‌کند: یک روز با خودکارم مسجد شیخ لطف‌الله را طراحی کردم و به ذهنم رسید که تصویر این طرح را کنار اصل بنا ثبت کنم و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارم. ایمان حجتی، مدیرکل امور ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان هم کاملاً اتفاقی این عکس را دیده بود و مرا تشویق کرد.
حاجی محمدی می‌افزاید: ما در شهرداری اصفهان با هم دیدار کردیم و قرار شد این کار را برای سایر بناهای شاخص اصفهان نیز انجام بدهم تا درنهایت، این آثار در قالب یک نمایشگاه، در معرض دید عموم قرار بگیرد.
او تصریح می‌کند: حدود یک سال به‌صورت غیرمتمرکز برای این پروژه، که تلفیقی از هنر طراحی و عکاسی معماری است وقت گذاشتم و امکانات لازم نیز برای من فراهم شد. اکنون به همت اداره کل ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان و حوزه هنری استان، حاصل این تلاش در قالب ۵۰ تابلوی اسکیس و ۲۵ عکس از این اسکیس‌ها در کنار بنای تاریخی مرتبط، در خانه هنرمندان اصفهان به نمایش گذاشته‌شده است.
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه که شامل اسکیس آثاری چون میدان نقش‌جهان، مسجد شیخ لطف‌الله، مدرسه چهارباغ، عمارت هشت‌بهشت و کلیسای وانک است، می‌توانند تا ۲۵ مردادماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۹ به خانه هنرمندان اصفهان مراجعه کنند.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.