اراده و انگیزه کار، مهم‌ترین نقاط قوت وزرای پیشنهادی نفت و نیرو
26 مرداد 1400 - 10:58
شناسه : 18529
1

علنی به نقل از ایسنا /همدان دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین نقطه قوت وزرای پیشنهادی نفت و نیرو داشتن اراده و انگیزه برای شروع کار است و اعضای کمیسیون انرژی بیش از برنامه به انگیزه، اراده و سابقه “محرابیان” و “اوجی” اعتماد داشتند. دکتر هادی بیگی نژاد در گفت‌وگو با علنی به […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /همدان دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین نقطه قوت وزرای پیشنهادی نفت و نیرو داشتن اراده و انگیزه برای شروع کار است و اعضای کمیسیون انرژی بیش از برنامه به انگیزه، اراده و سابقه “محرابیان” و “اوجی” اعتماد داشتند.
دکتر هادی بیگی نژاد در گفت‌وگو با علنی به نقل از ایسنا ، از ارائه برنامه‌های دو وزیر پیشنهادی نیرو و نفت در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: پس از ارائه برنامه‌های “اوجی” و “محرابیان” دو وزیر پیشنهادی نفت و نیرو در کمیسیون انرژی و طرح سوألات نمایندگان از آنان، اعضای کمیسیون موافقت خود را با این دو وزیر اعلام کردند.
بیگی‌نژاد انگیزه و اراده این دو نفر برای شروع کار را از مهم‌ترین نقاط قوت آنان برشمرد و اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور، در حال حاضر ما با مشکلات جدی در حوزه انرژی مواجه هستیم که برق و گاز نمونه‌ای از آن است و اینکه اوجی و محرابیان انگیزه کافی برای شروع کار با این شرایط را دارند، ارزشمند و مهم است.
وی نخستین مشکل حوزه نفت و انرژی را مشکلات مالی دانست و تصریح کرد: در تمامی حوزه‌های نفت، گاز، پالایش و برق با مشکلات مالی جدی مواجه هستیم پس مسئله مالی اولویت اول است که وزرای پیشنهادی بعضاً برای آن برنامه داشتند و در برخی موارد منتظر تشکیل دولت بودند تا بتوانند برای حل این مشکل از دولت کمک بگیرند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر با این وضع پیش برویم، وضعیت خاموشی‌ها در سال آینده نسبت به امسال بدتر خواهد شد. اولویت بعدی در حوزه انرژی، صرفه جویی و مصرف بهینه است که صرفه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
بیگی‌نژاد با تأکید بر اینکه کشور در تمامی حوزه‌ها نیازمند تحول است، خاطرنشان کرد: تکمیل زنجیره نفت و گاز، مقابله با خام فروشی صنایع پایین دستی، احداث پتروپالایشگاه‌ها، حراست از منافع ایران در میادین مشترک، تنوع بخشی به سبد انرژی کشور، بومی‌سازی، تکنولوژی‌های به‌روز صنعت نفت و گاز، تقویت دیپلماسی انرژی و برنامه‌ریزی برای مقابله با کاهش تولید گاز در پارس جنوبی اولویت‌های مهم وزارت نفت است که وزیر نفت باید نسبت به آن‌ها اهتمام ویژه داشته باشد.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.