گروه حاکم در افغانستان به تعهداتش در برابر جامعه بین‌الملل و مردم افغانستان عمل کند
05 آبان 1400 - 14:36
شناسه : 33489
1

وزیر خارجه ازبکستان گفت: کشورش آماده است تا در زمینه آموزشی و اقتصادی به افغانستان کمک کند. به گزارش علنی به نقل از ایسنا، عبدالعزیز کاملف، وزیر خارجه ازبکستان در دومین نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران، در سخنانی گفت: در حال حاضر گروهی در افغانستان به قدرت رسیدند که می خواهند […]

پ
پ

وزیر خارجه ازبکستان گفت: کشورش آماده است تا در زمینه آموزشی و اقتصادی به افغانستان کمک کند.
به گزارش علنی به نقل از ایسنا، عبدالعزیز کاملف، وزیر خارجه ازبکستان در دومین نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران، در سخنانی گفت: در حال حاضر گروهی در افغانستان به قدرت رسیدند که می خواهند از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شوند و در این زمینه درخواست‌هایی را مطرح کردند.
وی با بیان این که وضعیت کنونی در افغانستان بر روی مسائل مختلف در منطقه اثر دارد، ادامه داد: افغانستان در کنار چالش هایی که دارد فرصت هایی را نیز پیش رو دارد و از ظرفیت های این کشور می توان برای انجام پروژه های اقتصادی و تجاری استفاده کرد. ما به دنبال توسعه افغانستان در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی هستیم و از این ظرفیت ها می توانیم به خوبی استفاده کنیم.
وی در همین راستا گفت: ما می توانیم یک تلفیق و ارتباط گیری مستمر و مفیدی بین افغانستان و کشورهای همسایه ایجاد کنیم که در این زمینه می توان به خط راه آهن اشاره کرد.
این دیپلمات عالی رتبه ازبکستانی افزود: ما آماده ایم که در حوزه آموزش  و همچنین عرصه اقتصادی کمک هایی را به افغانستان کنیم و بر این موضوع نیز تاکید داریم که باید دولت فراگیر درافغانستان با حضور گروهها و اقوام مختلف در این کشور تشکیل شود و جامعه بین المللی نیز تعهدات خود را در برابر افغانستان انجام دهد و گروه حاکم در افغانستان نیز به مطالبات و انتظارات جامعه جهانی  و مردم افغانستان از آن توجه داشته و به آن جامه عمل بپوشاند.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.