وقایع روز دوم محرم سال ۶۱ ق
29 تیر 1402 - 22:28
شناسه : 62231
3

وقایع روز دوم محرم سال ۶۱ ق پس از اینکه قافله حسينی در سرزمین کربلا فرود آمد و خيمه‌های مظلوميت و شرافت خود را برافراشت، در طرف ديگر، حر بن يزید با ياران و سپاهيان خويش نازل شد و خيمه‌های دشمنی و قتال با آل پيامبرصلی الله علیه و آله را برپا نمود. 🔺روزی که […]

پ
پ

وقایع روز دوم محرم سال ۶۱ ق

IMG_20230720_211859_938C79LZfB

پس از اینکه قافله حسينی در سرزمین کربلا فرود آمد و خيمه‌های مظلوميت و شرافت خود را برافراشت، در طرف ديگر، حر بن يزید با ياران و سپاهيان خويش نازل شد و خيمه‌های دشمنی و قتال با آل پيامبرصلی الله علیه و آله را برپا نمود.
🔺روزی که کاروان امام حسین علیه‌السلام به کربلا رسید، روز دوم محرم سال ۶۱هجری قمری بود. پس از این روز، کار بر آنان سخت شد و هر روز محاصره سپاه کوفه تنگ و بر تعداد سپاهیان دشمن افزوده می‌شد به نحوی که امام علیه‌السلام، جنگ را قطعی می‌دانست.

🔺در این روز امام علیه‌السلام به اهل کوفه، نامه‌ای نوشت و آنان را از حضور خود در کربلا آگاه کرد. حضرت، نامه را به “قیس بن مسهّر” دادند تا عازم کوفه شود. اما ستمگران پلید، این سفیر امام را دستگیر کرده و به شهادت رساندند. زمانی که خبر شهادت قیس به امام علیه‌‌السلام رسید، حضرت گریست و اشک بر گونه مبارکش جاری شد و فرمود:
«اللّهُمَّ اجْعَلْ لَنا وَ لِشِیعَتِنا عِنْدکَ مَنْزِلاً کَریما واجْمَعْ بَینَنا وَ بَینَهُمْ فِی مُسْتَقَرٍّ مِنْ رَحْمَتِکَ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَییءٍ قَدیرٌ؛»

خداوندا! برای ما و شیعیان ما در نزد خود قرارگاهِ والایی قرار ده و ما را با آنان در جایگاهی از رحمت خود جمع کن، که تو بر انجام هر کاری توانایی.
———————————
📚{الارشاد،ص۴۱۶؛منتهی‌الآمال،ج۱، ص ۳۲۰؛الفتوح(ابن‌ اعثم كوفی)،ص ۸۷۱}

ا.یوسفی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.