ناامیدی مردم کرمانشاه از کشتی شهرشان/ مربیان واقعی خارج از گود نشسته‌اند
05 شهریور 1400 - 10:58
شناسه : 22641
3

علنی به نقل از ایسنا /کرمانشاه یک پیشکسوت کشتی کرمانشاه گفت: هرچند که هنوز عشق و علاقه به کشتی بین مردم کرمانشاه موج می زند، اما به واسطه عدم قهرمان پروری و افت جایگاه استان در این رشته دیگر از آن ناامید شده اند.   ماشاالله حسینی به  مناسبت روز ملی کشتی (5 شهریور)  در […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /کرمانشاه یک پیشکسوت کشتی کرمانشاه گفت: هرچند که هنوز عشق و علاقه به کشتی بین مردم کرمانشاه موج می زند، اما به واسطه عدم قهرمان پروری و افت جایگاه استان در این رشته دیگر از آن ناامید شده اند.  

ماشاالله حسینی به  مناسبت روز ملی کشتی (5 شهریور)  در گفت و گو با علنی به نقل از ایسنا ، بااشاره به اُفت جایگاه کشتی کرمانشاه طی سالهای اخیر، اظهارکرد: شاید بخش عمده ای از وضعیت کنونی کشتی کرمانشاه به متولیان این رشته در استان برمی گردد که آنطور که باید و شاید کار نکرده اند و مدیریتی ضعیف داشته اند.
وی ادامه داد: کشتی کرمانشاه مدیری با تدبیر و با حوصله می خواهد که با پیشکسوتان و مربیان این رشته همفکری و هم اندیشی کند تا کشتی استانمان را از شرایط کنونی نجات دهد.
حسینی یادآورشد: البته رئیس فعلی هیات کشتی استان از پهلوانان و قهرمانان نامی این رشته در کشور و مورد احترام کشتی ایران است، اما انتظار می رفت که بسیار فراتر از اینها عمل می کرد و باید تدبیری اندیشه کند که کشتی را از این غرق شدگی نجات دهد. 
ملی پوش سابق کشتی ایران افزود: مربیانی که باید پای کار باشند اکنون کنار تشک های کشتی نیستند و از تجربیات آنها استفاده نمی شود و کسانی که نباید باشند، مربیگری می کنند.
وی اضافه کرد: کشتی گیران قهرمانی داریم که پس از دوره قهرمانی به مربیگری روی آورده‌اند و عشق و علاقه زیادی هم به این رشته دارند، اما اکنون جای خالی آنها را در عرصه مربیگری کشتی کرمانشاه می بینیم.
این مربی کشتی تاکید کرد: هیات کشتی کرمانشاه که متولی این رشته است، باید اینها را جذب کند، شان مربیان را حفظ کند تا برای رشد کشتی کرمانشاه پای کار بیایند، اما متاسفانه این‌کار را نمی کند.
حسینی با بیان اینکه در کرمانشاه بهای چندانی به مربیان کشتی داده نمی شود که بخواهند برای قدرت گرفتن دوباره این رشته در استان تلاش کنند، گفت: فقط در کرمانشاه است که می بینید مربیان کشتی رایگان کار می کنند، این درحالی است که دراستانی مانند تهران و مازندران، یک مربی کشتی تنها شغلش همین است و از این راه درآمدزایی می کند و همین باعث شده تا با انگیزه کار کنند.
وی در ادامه یکی دیگر از عوامل افت کشتی کرمانشاه را مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم دانست و گفت: بالا رفتن آمار بیکاران و افزایش مشکلات اقتصادی مردم در کرمانشاه طی یکی دو دهه گذشته باعث شده که دیگر کمتر کسی بخواهد برای قهرمانی پا در رشته پر هزینه‌ای مانند کشتی بگذارد. 
این پیشکسوت کشتی کرمانشاه ادامه داد: ورزش قهرمانی همچون کشتی هزینه بر است و کسی که می خواهد دراین عرصه قدم بگذارد باید از نظر مالی توان آن را داشته باشد، بنابراین با توجه به شرایط اقتصادی کرمانشاه چنین اتفاقی در سالهای اخیر کمتر افتاده و یا حتی شاگردانی را داشته ایم که استعدادهای بسیار خوبی بوده اند، اما در نیمه های راه به دلیل مشکلات اقتصادی که داشته اند، کشتی را رها کرده اند.
وی به معضل دیگر این سالهای کشتی کرمانشاه یعنی عدم توجه به رده های سنی پایه هم پرداخت و گفت: متاسفانه طی سالهای گذشته برای کشتی کرمانشاه زیرسازی نکرده ایم و همین عامل باعث خواهد شد تا در چندسال آینده دیگر نماینده ای در تیم ملی نداشته باشیم.
ملی پوش سابق کشتی ایران ادامه داد: از سوی دیگر اداره کل ورزش و جوانان استان باید به کشتی به عنوان ورزش اول استان بیشتر توجه و رسیدگی می کرد، اما این را در سالهای گذشته ندیده ایم.
وی با بیان اینکه کشتی کرمانشاه برای شکوفایی دوباره نیاز به حمایت های مالی قوی دارد، گفت: متاسفانه هیات هم آنگونه که باید مانند کارهایی که در مازندران انجام می گیرد، بدنبال جذب اسپانسر نرفته است.
حسینی افزود: این نکته را هم باید مدنظر داشت که کشتی گیران خوش تاکتیک و با تکنیک زیر نظر مربیان توانمند رشد می کنند، درحالی که اکنون در بحث بروز رسانی، ارتقاء و باز آموزی آموزش ها برای مربیانمان هم مشکلاتی داریم.
وی در ادامه کم کاری برخی کشتی گیران را هم دلیل دیگر عدم کسب افتخارات گذشته برای کشتی امروز کرمانشاه دانست و گفت: دیگر غیرت و تعصب گذشته در نسل جدید کشتی گیران کرمانشاهی نیست.
این ملی پوش سابق کشتی در خاتمه با بیان اینکه مردم کرمانشاه دیگر از کشتی استان ناامید شده اند، گفت: علیرغم اینکه هنوز عشق و علاقه به این رشته بین مردم کرمانشاه وجود دارد و این را در زمان برگزاری رقابت های ملی و بین المللی می بینیم، اما واقعیت این است که به واسطه عدم قهرمان پروری در این رشته دیگر از کشتی استان ناامید شده اند.
انتهای پیام  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.