موافقت ارتش اسرائیل با درج ۶ نهاد مدنی فلسطین به عنوان “سازمان تروریستی”
17 آبان 1400 - 8:36
شناسه : 36322
1

ارتش رژیم صهیونیستی تصمیمات اخیر وزیر جنگ این رژیم برای طبقه بندی ۶ سازمان غیردولتی فلسطینی به عنوان “نهادهای تروریستی” را تصویب کرد؛ تصمیمی که این سازمان‌ها را “غیرقانونی” و فعالیت آنها در کرانه باختری را ممنوع می‌کند. به گزارش علنی به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل ۲۲ […]

پ
پ

ارتش رژیم صهیونیستی تصمیمات اخیر وزیر جنگ این رژیم برای طبقه بندی ۶ سازمان غیردولتی فلسطینی به عنوان “نهادهای تروریستی” را تصویب کرد؛ تصمیمی که این سازمان‌ها را “غیرقانونی” و فعالیت آنها در کرانه باختری را ممنوع می‌کند.

به گزارش علنی به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل ۲۲ نوامبر از درج ۶ سازمان غیردولتی فلسطینی از جمله سازمان‌های حقوق بشری “الحق” و “الضمیر” در لیست سیاه دولت اسرائیل به بهانه روابط این کشور با “جبهه مردمی برای آزادی فلسطین” خبر داد. 
عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر، گروه‌های فلسطینی و سازمان‌های غیردولتی اسرائیل این تصمیم را که منابع مالی این سازمان‌ها را قطع می‌کند و بر ارائه حمایت‌های مالی به بانک‌های فلسطینی تأثیر می‌گذارد، محکوم کردند.
یهودا فاکس، فرمانده ارتش اسرائیل در کرانه باختری یکشنبه این تصمیم را امضا کرد که در آن آمده بود “این سازمان‌ها غیرقانونی هستند زیرا بخشی از جبهه مردمی آزادسازی فلسطین هستند و امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازند”!
بر اساس این تصمیمات، این شش نهاد غیرنظامی فلسطینی ۱۴ روز فرصت دارند تا درخواست تجدید نظر ارائه کنند.
نهادها و سازمان‌های مدنی که وزارت جنگ اسرائیل مدعی “تروریستی” بودن آن‌ها است عبارتند از: “بنیاد الضمیر برای امور اسرا و حقوق بشر”، “جنبش بین المللی دفاع از کودکان – فلسطین”، “الحق”، “اتحادیه کمیته‌های کار کشاورزی” و” اتحادیه کمیته‌های زنان عرب” و “مرکز تحقیق و توسعه بیسان”.
وکیل منصوب شده توسط این شش مؤسسه، گفت: «هیچ کس هیچ مدرکی ارائه نکرده است که بتواند این طبقه بندی را توجیه کند.»
در ماه مه گذشته، سرویس امنیت داخلی اسرائیل (شین بت) این سازمان‌ها را به “اختلاس وجوه از چندین کشور اروپایی برای جبهه مردمی برای آزادی فلسطین متهم کرد و مدعی شد که آنها ده‌ها میلیون دلار منتقل کرده‌اند.”
این سرویس مدعی شد که دولت‌ها نمی‌دانند این پول‌ها کجا می‌رود.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.