دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی تا فردا املاک مازاد و دارایی‌های منقولشان را معرفی کنند
09 آبان 1400 - 13:58
شناسه : 34450
0

علنی به نقل از ایسنا /مرکزی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند در روز جاری و فردا نسبت به معرفی املاک مازاد و دارایی های منقول خود اقدام کنند . حسن میرزاخانی روز یکشنبه ۹ آبان در جلسه شورای اداری استان مرکزی افزود: کاهش انتشار اوراق عرضه […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /مرکزی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند در روز جاری و فردا نسبت به معرفی املاک مازاد و دارایی های منقول خود اقدام کنند .

حسن میرزاخانی روز یکشنبه ۹ آبان در جلسه شورای اداری استان مرکزی افزود: کاهش انتشار اوراق عرضه و عدم چاپ پول یکی از سیاست های پیش روی دولت سیزدهم برای تامین کسری بودجه و همچنین کنترل نرخ تورم است.
افزود: درآمدهای ناشی از فروش نفت ۴۰ درصد کمتر از آنچه که در بودجه عمومی سال جاری پیش بینی شده بود، محقق شد همچنین با توجه به اینکه نگهداری املاک مازاد در اختیار دستگاه های اجرایی هزینه زاست و برای نگهداری این املاک باید هزینه های زیادی متحمل شد از این رو یکی از سیاست های مهم دیگر دولت در راستای کاهش نرخ تورم و مدیریت نقدینگی در خزانه، فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی است.
میرزاخانی ادامه داد: طی سالهای اخیر اقدامات قابل توجهی در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی در استان انجام شده است. استان  زیرساخت و ظرفیت مناسبی در بخش های مختلف اقتصادی دارد به طوری که ۶۸ طرح استانی مجوز سرمایه گذاری خارجی به ارزش سه میلیارد و ۹۲ میلیون دلار را از وزارت اقتصاد و دارایی استان اخذ کرده اند.
وی ادامه داد: در بخش های صنعت، کشاورزی، ساختمان و انرژی رقمی  ۳۹۵ میلیون دلار سرمایه گذاری صورت گرفته که ۳۷ طرح متعلق به سرمایه گذاران از کشورهای آسیایی، ۲۶ طرح سرمایه گذاری اروپایی و ۵ طرح نیز مربوط به ایرانیان مقیم خارج از کشور بوده است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی با بیان اینکه  ۶۸ درصد از سرمایه گذاری خارجی در قانون برنامه ششم انجام شده گفت:  در دهه اخیر ، استان مرکزی پذیرای ۲ میلیارد و ۷۴۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی بوده که ۸۹ درصد آن در طول چهار سال اخیر انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در هفت ماهه سال جاری، چهار طرح به ارزش ۴۲ میلیون و ۱۵۳ هزار دلار از سوی سرمایه گذاران از ۲ کشور امارات و چین، سرمایه گذاری خارجی شده که در مقایسه با مشابه سال گذشته افزایش دو برابری داشته است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۲۷ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۲ میلیارد و ۱۲۸ میلیون دلار در استان جلب و ۹۵ میلیون و ۴۴۸ هزار دلار جذب شده است.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.