خراسان رضوی نسبت به سرانه کشوری با کمبود تخت بیمارستانی روبه‌رو است
18 آبان 1400 - 18:56
شناسه : 36706
2

علنی به نقل از ایسنا /خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: ما نسبت به سرانه کشوری با کمبود ۲۷۰۰ تخت بیمارستانی روبه‌رو هستیم و از این حیث عقب ماندگی داریم که قابل تامل است.   یعقوبعلی نظری امروز۱۸ آبان ماه در مراسم نکوداشت نیک اندیشان حوزه سلامت که در تالار همایش هاشمی‌نژاد واقع در بیمارستان […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: ما نسبت به سرانه کشوری با کمبود ۲۷۰۰ تخت بیمارستانی روبه‌رو هستیم و از این حیث عقب ماندگی داریم که قابل تامل است.  

یعقوبعلی نظری امروز۱۸ آبان ماه در مراسم نکوداشت نیک اندیشان حوزه سلامت که در تالار همایش هاشمی‌نژاد واقع در بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: در نظام‌ مقدس اسلامی حکومت زمینه‌ساز است و حاکمیت باید زمینه‌ساز برای اقدامات و حرکات مردمی باشد. آنچه اهمیت دارد، روابط مردمی و روابط عرضی است که مردم باید با یکدیگر در موضوعات، مسائل و بخش‌های مختلف داشته باشند. هرچه این ‌روابط بین‌مردم در عرصه‌های مختلف تقویت شود، ما به جامعه اسلامی نزدیک‌تر می‌شویم.
وی افزود: ما نسبت به سرانه کشوری با کمبود ۲۷۰۰ تخت بیمارستانی روبه‌رو هستیم و از این حیث عقب ماندگی داریم که قابل تامل است.  امیدواریم با وجود خیرین سلامت استان به عنوان یک سرمایه اجتماعی و با مدیریت علوم پزشکی بتوانیم یک برنامه جهشی و جهادی را برای جبران عقب ماندگی مذکور طراحی کنیم.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه «در حقیقت ما هم به امنیت و هم به سلامت نیاز داریم»، بیان کرد: در رابطه با بحث امنیت، امنیت غذایی، اجتماعی و اقتصادی مطرح است. باید توجه کنیم که سلامت یکی از مسائل مهم است. تا زمانی که آن را داریم، ‌ قدر نمی‌دانیم و زمانی که دچار بیماری می‌شویم متوجه خواهیم شد نعمت بزرگی را از دست داده‌ایم.
در ادامه این نشست حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه کسانی که در عرصه سلامت خدمت می‌کنند، به نیازهای دیگر جامعه توجه دارند، بیان کرد: ما در شورای شهر به حوزه سلامت نگاه ویژه‌ای داریم. در بحث واکسیناسیون ما نمی‌توانیم به طور مستقل تصمیم بگیریم و هر تصمیمی که گرفته‌ می‌شود از طرف دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
وی تاکید کرد: در بحث بهداشت و درمان کماکان نیاز به کمک‌های مردمی داریم. دولت تا جایی که توانسته است پای کار آمده است اما باز هم نیاز به کمک در این حوزه وجود دارد و اگر کمک‌ها نباشد، قطعا به مشکلات بهداشت و درمان افزوده خواهد شد.
همچنین در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: در آیات قرآن و روایات، سیره اولیا الله و علمای راستین دین اینگونه است که پس از انجام فرایض که خداوند بر برندگانش واجب فرموده، بیشترین تاکید و توصیه خدمت به مردم است.  
وی افزود: اگر قرآن را ملاحظه کنیم هر کجا که بحث نماز است، ارتباطی بین بنده و خدا وجود دارد و بلافاصله پس از آن رابطه بنده با بندگان دیگر خداوند مطرح شده است. همچنین پس از مبحث نماز و توصیه به آن، بحث زکات به میان آمده است. با توجه به اینکه نماز بهترین عمل عبادی بوده و چیزی به اندازه نماز بنده را به خدا نزدیک ‌نمی‌کند، اما خدمت و توجه به مردم بسیار ذکر شده است. ایمان برای زمانی است که به دنبال آن عمل صالح وجود داشته باشد که سیره پیامبران و اولیا نیز این گونه بوده است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه «خداوند ارزش کاری که غصه و رنج مردم را برطرف می‌کند، غیرقابل بیان دانسته است»، عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، «زمانی که بیماری سراغ مردم می‌آید، به تنهایی خود رنج بزرگی محسوب می‌شود و بیمار نباید دغدغه بی‌پولی و نداری را نیز به دوش بکشد.»
وی خطاب به خیرین حوزه سلامت بیان کرد: اول خداوند را شاکر باشید که این نعمت و توفیق را به شما عنایت کرده است. افرادی هستند که میلیاردها ثروت دارند، اما هیچکس و در مواردی خود آن‌ها از آن ثروت بهره‌ای نمی‌برند. آن‌ها نه درد و رنج کسی را برطرف می‌کنند و نه درمانی برای کسی می‌شوند اما شما برای ورود به این حوزه توفیقی الهی پیدا کرده‌اید.
همچنین سیدمرتضی احتشامی فر، دبیر انجمن خیرین سلامت خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: این تشکل مردم نهاد در تمامی بحران‌ها پا با پای دولت به یاری مردم شتافته و خدمات قابل تقدیری انجام داده است. شهر مشهد به دلیل وجود بارگاه منور رضوی در همه زمینه‌ها از جمله رجوع بیماران برای درمان به ویژه بیماران بدحال وضعیت خاصی دارد که نیازمند تامین تجهیزات و زیرساخت های  لازم است.  علاوه بر زوار و حضور ۴۰۰ هزار نفر از اتباع بیگانه در چند سال اخیر، بروز پاندمی کرونا نیز به ناگهان هزینه‌ها را تا چند صد برابر به خصوص در زمینه تامین ملزومات پروتکل‌های بهداشتی و درمان بیماران کرونایی افزایش یافت که اگر کمک خیران نبود دولت هرگز نمی توانست از پس تامین این هزینه‌ها و امکانات برآید.
وی افزود: سال ۹۹ خیران سلامت استان خراسان رضوی بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت استان هزینه کردند، در حالی که این میزان در سال ۹۸ بین ۵۰  تا ۵۴ میلیارد تومان بوده است.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.