خراسان رضوی قادر به همکاری گسترده در صنعت نساجی با اندونزی است
26 آبان 1400 - 19:00
شناسه : 38546
1

علنی به نقل از ایسنا /خراسان رضوی رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه صنعت پوشاک استان در کشور گفت: در استان ما واحدهای بزرگ نساجی وجود دارد که می‌توانند با تولید الیاف و نخ‌های گوناگون همکاری خوبی با اندونزی داشته باشند. غلامعلی رخصت در نشستی که امروز ۲۶ آبان ماه با حضور رئیس اتاق […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا /خراسان رضوی رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه صنعت پوشاک استان در کشور گفت: در استان ما واحدهای بزرگ نساجی وجود دارد که می‌توانند با تولید الیاف و نخ‌های گوناگون همکاری خوبی با اندونزی داشته باشند.

غلامعلی رخصت در نشستی که امروز ۲۶ آبان ماه با حضور رئیس اتاق ایران، سفیر اندونزی و فعالان اقتصادی استان در ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد:  خراسان رضوی در صنعت پوشاک کشور جایگاه دوم را دارد. در استان ما واحدهای بزرگ نساجی وجود دارد که می‌توانند با تولید الیاف و نخ‌های گوناگون همکاری خوبی با اندونزی داشته باشند.
وی افزود: میزان مبادلات تجاری میان ایران و اندونزی باید افزایش یابد. چنانچه تفاهم‌نامه‌ای در زمینه توسعه روابط تجاری میان ایران و اندونزی برقرار شود، شاهد مبادلاتی با حجم بیش از ۲ میلیارد دلار خواهیم بود. تنها مانع توسعه تجارت میان ایران و اندونزی تحریم‌های ایالت متحده آمریکاست که اجازه نمی‌دهد تجارت موثری با اندونزی داشته باشیم. چنانچه سفیرمحترم اندونزی  برای توسعه تجارت و عبور از این مشکل، شرکت‌های ایرانی را  تشویق به همکاری با اندونزی کند، شاهد رویدادهای مطلوبی در این زمینه خواهیم بود.
در ادامه این نشست جواد خزاعی، سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۵ درصد از جمعیت جهان در ایران و اندونزی زندگی می‌کنند. به همین دلیل حوزه صنعت و تجارتشان نیز باید همکاری گسترده‌ای داشته باشد. علاوه بر مبادلات تجاری در حوزه صنعت و کشاورزی، یکی از مهم‌ترین مباحث سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی خراسان رضوی مرتبط به ماشین‌آلات موادمعدنی است. همچنین سرمایه‌گذاری در حوزه IT و لوازم خانگی نیز از جمله علاقهمندی‌های سرمایه‌گذاران در این استان است. 

وی ادامه داد: همچنین خراسان رضوی در خصوص انرژی‌های نو و پنل‌های خورشیدی نیز پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری دارد. مشهد به عنوان قطب گردشگری و زیارتی ایران سالانه بیش از ۲۵ میلیون توریست می‌پذیرد که این مسئله نیز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خراسان رضوی است.
در ادامه محمدرضا توکلی‌زاده، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز بیان کرد: باور داریم که امکانات گسترش تجارت و تبادلات تجاری دو کشور با توجه به تعاملات خوب دو طرف وجود دارد. توانایی اندونزی بسیار فراتر از تولیدات کشاورزی است و این کشور در ابعاد مختلف رشد اقتصادی چشمگیری داشته است. امیدواریم روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور در تمامی زمینه‌ها خصوصا انرژی و بازاریابی توسعه یابد و در کلیه ابعاد موجب پیشرفت اقتصادی یکدیگر باشیم. تجار بزرگ و مقتدری در اندونزی با توانایی‌های بالقوه‌ای مشغول تجارت و بازاریابی هستند. اگر ما نیز بتوانیم از توانایی آن‌ها برای محصولات ایران استفاده کنیم شاهد رویدادهای مطلوبی در این زمینه خواهیم بود.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.