"حمایت از تولید داخلی" اولویت نخست توسعه ناوگان اتوبوسرانی تهران
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: سیاست مدیریت شهری در توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت به ویژه اتوبوسرانی حمایت از تولید داخل است و قراردادهای خرید ۳ هزار دستگاه اتوبوس از شرکت های اتوبوس سازی داخلی بر این مهم صحه میگذارد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وضعیت حمل و نقل عمومی شهر تهران در یکسال اخیر با فعالیتهای مدیریت شهری جان تازهای گرفته و اوضاع نگرانکننده حوزه مترو و به ویژه اتوبوسرانی رو به بهبودی است و ورود اتوبوسهای تازه نفس به مدار خدماترسانی به شهروندان و عقد قراردادهای متعدد برای تولید اتوبوسهای جدید نویدبخش روزهای بهتر برای سیستم حمل و نقل عمومی تهران در آیندهای نزدیک است.
یکی از کارهای بزرگی که در شهرداری با حمایت شورای شهر و همت علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران صورت گرفته عقد قرارداد تولید 3000 دستگاه اتوبوس برای شهر تهران با رقم بیش از 28 هزار میلیارد تومان است که اقدام بینظیری در تاریخ بلدیه شهر تهران محسوب میشود.
طبق قرارداد منعقد شده، از آذر باید تحویل اتوبوسها را آغاز میشد اما با مساعدت شرکتهای طرف قرارداد و پیگیریهای شهرداری تهران، بخش نخست اتوبوسها شامل59 دستگاه اتوبوس تککابین از شرکت عقاب افشان، 23 دستگاه اتوبوس از شرکت اسنا و18 دستگاه مینیبوس با ظرفیت 17 مسافر از شرکت سبلان خودرو تحویل گرفته شده است.
مجموعاً در مدت زمان کوتاهی 200 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران افزوده شد، این در حالی است که در دوره گذشته مدیریت شهری طی 4 سال رقمی مشابه این به اتوبوسهای تهران اضافه کردند.
در ادامه روند تولید اتوبوسها از سوی تولیدکنندگان داخلی، مهدی علیزاده؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران شرکت عقابافشان بازدید و اعلام کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته بخشی از اتوبوسهای خریداری شده تا پایان سال و مابقی تا پایان شهریور سال 1403 به ناوگان اضافه می شود.
وی با تاکید بر جدیت مدیریت شهری بر افزایش ناوگان حمل و نقلی تهران، گفت: سیاست مدیریت شهری در توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت بهویژه اتوبوسرانی حمایت از تولید داخل است و قراردادهای خرید 3 هزار دستگاه اتوبوس از شرکتهای اتوبوس سازی داخلی بر این مهم صحه میگذارد.
علیزاده با بیان اینکه ظرفیت تولیدکنندگان داخلی، برای تامین ناوگان مورد نیاز کشور محدود است، افزود: تمام تلاشمان استفاده از توان و ظرفیت داخلی است ولی با این حال برای افزایش ناوگان و رسیدن به وضعیت ایدهآل برای خدماترسانی به شهروندان استفاده از ظرفیتهای دیگر مانند واردات اتوبوسهای خارجی نیز در دستور کار قرار دارد.
طول خطوط اتوبوسهای تندرو در تهران چقدر است؟
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی ادامه داد: بر اساس اهداف تعیین شده برای سال 1402، امیدواریم تا از طریق بازسازی و نوسازی، تعداد ناوگان فعال اتوبوسرانی را به حدود 4700 دستگاه افزایش یابد و طبق برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران این تعداد تا پایان سال 1404 باید به 7500 دستگاه برسد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون 344 دستگاه اتوبوس از طریق نوسازی و بازسازی به ناوگان اضافه شده است.
انتهای پیام/
ثبت دیدگاه