برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره زعفران تربیت‌ حیدریه در سطح ملی
25 آبان 1400 - 9:37
شناسه : 38173
2

علنی به نقل از ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربیت‌ حیدریه گفت: جلسه‌ای برگزار شده تا دبیرخانه‌ای با محوریت جشنواره زعفران در شهرستان آغاز به کار کند که برای سال‌های آینده بتواند برنامه‌های قوی در سطح ملی و بین‌المللی اجرا شود. علی محمدی در گفت‌وگو با علنی به نقل از […]

پ
پ

علنی به نقل از ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربیت‌ حیدریه گفت: جلسه‌ای برگزار شده تا دبیرخانه‌ای با محوریت جشنواره زعفران در شهرستان آغاز به کار کند که برای سال‌های آینده بتواند برنامه‌های قوی در سطح ملی و بین‌المللی اجرا شود.

علی محمدی در گفت‌وگو با علنی به نقل از ایسنا اظهار کرد: نخستین جشنواره گردشگری زعفران با هدف معرفی این محصول ناب و با ارزش به سایر نقاط کشور و جهان که از ۱۶ تا ۲۳ آبان‌ ماه در محل رباط طبسی این شهرستان برگزار شد و با استقبال بی‌نظیر مردمی به کار خود خاتمه داد.
وی ادامه داد: هزینه‌های برگزاری این جشنواره با مشارکت نهادهای دولتی و مردمی تأمین شد. امیدواریم این برنامه مقدمه‌ای برای برگزاری جشنواره‌های مختلف با هدف معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان به سایر نقاط جهان باشد.
وی ادامه داد: بلافاصله پس از اختتامییه جشنواره جلسه‌ای نیز صبح دیروز برگزار شد تا به این وسیله دبیرخانه‌ای با محوریت جشنواره زعفران در شهرستان آغاز به کار کند.
محمدی بیان کرد: سال‌های قبل جشنواره‌ها در حدود ۲ روز برگزار می‌شد اما امسال با به کارگیری تمام پتانسیل و ظرفیت شهرستان این جشنواره با استقبال خوب مردمی به مدت ۱۰ شب برگزار شد و برای اولین بار در استان قطار گردشگری با حضور اصحاب رسانه، مدیران آژانس‌ها و لیدرها از مشهد به مقصد تربیت‌ حیدریه حرکت کرد که بازخورد فرهنگی خوبی را به همراه داشت.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربیت‌ حیدریه گفت: برگزاری سفر قطار گردشگری مورد توجه مسئولان استانی قرار گرفت و بنا شده این قطار کار خود را در تمام نقاط استان دنبال و از جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های مناطق مختلف بازدید کند.
محمدی با اشاره به رفع نواقص جشنواره مزبور عنوان کرد: برای بهتر برگزار کردن این برنامه در سال‌های آینده باید زیرساخت‌ها قوی‌تر شود و از فضای بزرگتری بهره‌مند باشیم تا بتوانیم ظرفیت بیشتری را پوشش دهیم.
وی تاکید کرد: معرفی جاذبه‌ها و توانمندی‌های بومی و محلی شهرستان در سطح بین الملل برای اداره میراث فرهنگی شهرستان تربت حیدریه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.